lördag 9 januari 2010

Lets dance med bubbelvatten, frukt & popcorn !



En mysig fredagskväll med trevligt sällskap av Martina och deras lilla bebis i magen...
Vi valde en sund kväll med massor av olika frukter som vi med gott samvete frossade av...mycket åt vi... även lite popcorn och sen mineralvatten till dricka så vi inte går upp mer i vikt....hon vill inte bli för tjock i sin graviditet och jag vill gå ner i vikt så det passade ju jätte bra att vi inte fläskade på som man brukar göra med en stor påse med godis från hemmakväll som oftast aldrig slutar under 1.5 kilo (hjälp) och gärna en sockrig läsk till detta att skölja ner sina onyttigheter med....
Beundrar alla dessa duktiga dansare som får äran att deltaga i Let´s dance om fredagarna, ja dom lär sig dansa så bra på bara 1 vecka med klackar höga som på 10 cm, själv hade man både stukat ben, tår och haft träningsvärk så man förmodligen legat i sträck och skrikit i veckor efter. Ja förmodligen även sabbat hela dansnumret också....Jag är imponerad !
Nellie hade Julia som sov över och dom hade inte tid med tv....med oss(gamla)... mig, Martina och Nova för det var msn för hela slanten. En satt inloggad på datorn här nere och den andra satt på Nellies rum på hennes dator så pratade dom med varandra + sina andra kompisar....tjejer alltså...fnitter och bus ljöd det mest av denna mysiga fredagskväll....kan bli så avundsjuk och sakna tiden då man var i den åldern, lyckans dom...Men nu är jag i stället 35 år och 2 barnsmamma, inte så illa det heller faktiskt.....
Det hjälper att äta sunt och gott, jag har faktiskt gått ner 2.5 kilo nu såg jag när jag ställde mig på vågen i morse, yippie....(Tack Martina för du övertalade mig att inte köpa godis fast det var fredag).
Ska packa Nova i vagnen snart och bege mig på en runda, så kanske det kan kicka i gång min viktminskning ännu mer så jag fortare går ner i vikt, motion är ju A & O säger dom så det är bara att traska på....ja nu jä*lar ska det synas på både mig och mina kläder till våren att jag kämpat med detta. Har aldrig vägt så här mycket, det är skam....över 70 kilo.... inte klokt alltså, har inte ens varit i närheten av att överstiga 70 sträcket förut, men så blev det nu under min graviditet och det har varit riktigt svårt att bli kvitt dessa kilo igen...inte samma sak som med Nellie fast då var jag 10 år yngre....men nu ska jag banne mig bli smal igen en gång för alla. Har väldigt svårt att acceptera min kropp som den är nu och mår inte alls bra över den just nu, så nu är det slut på tramset och ursäkterna till allt godis och choklad, chips och läsk....fast jag ammar och alltid är sugen....det är frukt som gäller hädanefter, ska handla hem massor nu eftersom vi tömde allt här var igår.
Är inte sugen att gå omkring i mina mamma jeans längre, jag kan få på mig mina vanliga men då sitter dom så hårt att lite av magen liksom hänger utanför kanten, har även blivit lite större om både lår och rumpa vilket jag aldrig har haft mycket av förr snarare tvärtom ingen rumpa alls och inga lår utan pinnaben och det ska bort nu, mina gamla jeans ska sitta perfekt igen....hängandes på höfterna...som förr...suck ! Magen ska trimmas för det är där det mesta sitter, får bli situps om kvällarna innan läggdags....
Trevlig helg alla vänner !

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar