onsdag 27 januari 2010

Att bli besegrad utan att ge sig det är att segra!


Snöstorm var det tydligen lovat idag framåt eftermiddagen...alltså betyder detta mer snö...mer kyla och mer skottning....ville vi har mer av det nu? NEJ det ville vi inte!
Känner mig lite av en bitterfi*ta idag också...med all rätt tycker jag!...hmmmm...jobbigt.
Har lite svårt att tackla detta med mitt jobb, VARFÖR? gör dom så här mot mig....mot oss? Behövde verkligen inte detta just nu....Tur man har en underbar sambo och 2 alldeles underbara barn att söka tröst hos, ni ger mig ny energi när jag mår som jag gör under denna mörka årstid och detta var ju bara precis droppen som fick bägaren att rinna över...
Är ju tyvärr den människotypen som placeras i facket för "grubblare", det stör mig när mina rutiner, mina planer raseras och det inte kommer bli sig likt eller vara så som jag så fint hade lagt upp det in i minsta detalj....med att börja jobba lite på Stigs frivecka och sen spara massa dagar för att kunna gå hemma längre...Hur blir det nu för mig? När ska jag kunna söka dagis? Hispar jag upp mig i onödan? Dax att plocka fram plan B det är det jag måste göra, jag tänker så det knakar nu...ja värre än vanligt... hur jag ska gå till väga nu för att smartast fixa detta, så det blir bäst för oss alla. Kresthina från jobbet ringde mig och frågade hur jag mådde och pratade lite om vår situation, skönt att dom tänker på mig där när jag är hemma det värmde fruktansvärt mycket...bevis på hur underbara jobbar kompisar jag har....som jag sagt innan det är lycka för mig mina fina kompisar och mitt roliga jobb....
Sitter och matar Nova med slottspuré och hon bara precis älskar det, har ätit en hel (liten) burk, duktiga flicka...kommer växa och bli så stor och fin.
Snön och blåsten har börjat lite utanför fönstret ser jag, det kommer väl bli värre framåt efter middagen och kvällen...bara att vänta och se.
Maria min underbara vän ringde idag och piggade upp mig, denna spralliga, helt tossiga lilla tös från lilla Bjuv...Tack Maria för du finns! Kändes mycket bättre efter vårt samtal.
En vilopaus på soffan till någon billig och alldeles urdålig såpa det är vad jag ska unna mig nu när Nova somnat så gott!
"ATT BLI BESEGRAD UTAN ATT GE SIG DET ÄR ATT SEGRA"!!!! tänk på det mina vänner....det fixar sig på något sätt...jag är övertygad!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar