lördag 30 januari 2010

Min dag blev alldeles perfekt......

Hannes & Nova mys
Födelsedagsmiddag med Malin & Danne
....Tillsammans med sanna underbara vänner blev det fin födelsedagslunch på Wook house med familjen Hedman/Glader...Malin ringde och frågade om vi var sugna på att fira min födelsedag tillsammans med en lunch, vilket jag tyckte lät mycket trevligt! Gulligt verkligen! Stig skulle iväg så det passade mig alldeles utmärkt.
Nellie hämtades på skolan och blev jätte glad när jag sa vi skulle möta upp Malin, Danne, Adina och Oliwer för en lunch och fira mig på min dag....
Letade parkering i stan i timmar känns det som, innan vi hittade en bra parkering nästan uppe vid kyrkan....7 kronor i timmen har dom höjt det till...ja inte är det mycket om man jämför med större städer, så det var bara att stoppa i 14 kronor så vi kunde stå där dom 2 timmar som man fick göra.
En alldeles perfekt och trevlig lunch åt vi tillsammans, tusen tack fina vänner för ni kom med detta förslag....ÄLSKAR ER !
Efter lunch blev det lite stan för mig, Nellie och Nova men ingenting handlat, ingenting roligt kvar...allt var utplockat.....tack, så sparade vi dom pengarna!
In på hemmakväll för lite godis till helgen, mums det satt där det skulle...smaskade godis i bilen kunde inte bärja mig och vänta tills vi kom hem....Nellie tittade på mig i baksätet såg jag när jag slog en blick i backspegeln, hon tycker jag är helt galen när det gäller godis....Hon skrattade och sa "mamma du proppar i dig godis" mmmmmm det är väl så och jä*ligt gott är det.....Äter inget godis på veckorna så på helgen är det bara så gott, kan jag få tycka det eller?!
Nellie har tagit sönder vår våg så jag har inte kunnat väga mig på länge, undra om jag har gått ner mer....det måste jag ha gjort....
Väl hemma igen blev det bara lite städning jag hann med innan vi skulle vidare till Stoby hem till min kära bror med familj....
Det fixades god middag som det bjöds på....ytterligare ett trevligt sällskap till god middag, tack för det min kära bror och Git! ÄLSKAR ER !
Efter en super trevlig kväll med mycket prat, god mat och dryck, mycket mys med Nova som kusinerna älskar att ha....så packade jag in Nova i bilen och körde hem då var klockan 21.30 och jag var trött, Nova var trött...Nellie skulle sova över med sina fina kusiner så henne fick vi tyvärr inte med oss hem. Bara jag och Nova som körde hemåt i den stilla, tysta januari kvällen...inte många bilar som var ute och kasade på vägarna....bara vi 2 som rullade fram i 70 för att snabbt bli 50 resten av vägen...tur man bara har 5 minuters väg hem för jag var trött.
En film slängdes på i dvd:n efter att alla bestyr fixats inför natten...Nova somnade till bröstet denna kväll hon var jätte trött och hade så ont i sin lilla tannalösa mun....första tanden är på väg!
Tack alla som ringde eller skickade grattis till mig på min födelsedag det betyder mycket!
Den allra bästa födelsedags hälsningen kom från Åland där hela familjen Barbapapa ringde och sjöng för mig i telefonen....TACK ni underbara änglar! Det var jätte fint gjort och det gjorde mig så glad att jag nästan började gråta...Saknar er mycket! Det blev en alldeles perfekt födelsedag, behövde inte mer och krävde inte mer...Malin sa "nu är du närmre 40 än 30" det ger mig ångest, men inget man kan göra något åt....men man är inte äldre än man gör sig....
Free Orkut and My Space Thank You  Graphics Glitters
Orkut Myspace Thank You Comments & Graphics

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar