fredag 22 januari 2010

Sockiplast i all ära!


Tystnad...skönt!
Nova somnat om efter bilfärden men tror inte hon sover för natten och Nellie sover hos kompis....Stig är i lastbilen och nu sitter jag här själv denna fredagskväll med tystnaden, så underbart, så ljuvligt!
Bestämmer mig för att blogga lite innan jag ska krypa ner i min säng för natten.
Tittar på tv och ser en galen man som samlar på sockiplast, vad är det för typ av hobby liksom?!.....ja ni vet vad jag menar för skor sådana vi hade på 70-talet när vi i den generationen växte upp, denna grovstickade söm på sidan av skon som håller ihop sula med den så fint stickade överdelen som klär foten....dessa fula inneskor....Fast det roliga i allt är att Nova nu har 2 par sådana i Hello kitty ett par i rosa och ett par i röda....och jag tycker dom är så söta....RETRO...coolt!
Jag minns mina egna jag hade när jag gick på lekis, hur jag satt på bänken och drog på eller tog av mig dessa när dagen var slut...förmodligen bruna, randiga eller blå(?) stickade små konstiga indianskor....viktigt att ha innesko så man inte föll, ramlade och slog sig och nu är dom här igen....dessa loja skor!
Ska försöka börja med att ge Nova tillägg/välling på kvällen i flaska som sitt sista mål innan hon somnar, istället för att amma och se om hon sover längre och bättre på natten, har börjat dessa 2 sista veckorna med att väcka sin trötta snart genom gråhåriga mamma (inte riktigt sant) först vid 02.00 sen vid 06.00 och innan sov hon ju för katten hela natten.....förmodligen en tillväxtperiod, men nog så jobbigt för oss båda när man kan få sova en hel natt!
Började med att ge henne detta i går kväll, men trodde jag det skulle gå så enkelt, hahahaha nej tji fick jag...dumma mamma....att du bara gick på det....ville absolut inte ha flaskan, ratade den fullständigt, lekte bara med nappen och spottade ut innehållet, tittade på sin olyckligt misslyckade mamma och skrattade med sitt underbara leende, du lilla fina flicka...suck ännu en kväll och natt med mammas tutte...provar igen i kväll innan hon somnar och ser om det går....
Nej nu är det dax, för kudde, täcke, fjärrkontroll och en schysst rulle som gör mig trött....ska försöka sova men är inte alls trött i kväll eftersom jag "råkade" somna med Nova i eftermiddags.
När jag slutar amma så ska jag ta mig ett glas rött någon kväll, det är ju så avslappnande och även sövande....behövs inte mycket för en trött och sliten små barns + snart (om 2 år) tonårs mamma innan hon går in i sovande fosterställning där inget väcker henne....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar