lördag 30 januari 2010

Maxi, joggingvagn och storstädning....


Städa...tvätta...handla...ut och gå...duscha...bädda rent...laga mat, ja det är mycket som stod på listan "att göra" idag.
Har haft häcken full hela dagen, men tur är kanske det så man inte sitter helt handfallen och inte vet vad man ska göra! (ingen risk i detta huset)
En snabbis blev det till Maxi med Novas nya fina 3 hjuliga joggingvagn som hon satt så fint i med selen runt sin lilla späda miniatyr kropp, hopkurad i den varma åkpåsen....du fina flicka....där plockade jag snabbt ihop det vi skulle ha till middag och Nova halvsatt i vagnen och tittade på folk hela tiden, en helt ny värld öppnade sig för henne, hon studerade allt och tittade på mig och log under den lilla nappen som gick i den lilla munnen, detta var underbart att se...hon var helt paralyserad och satt helt knäpptyst. Hemma igen lagade jag mat till oss båda 2 det blev kyckling med rotfrukter till henne och viktväktare soppa med nudlar till mig. Vi njöt av maten båda två, vi var hungriga...Mmmmmm mat I LOVE IT !
Rensade sen Stigs byrå och garderob med för gamla/små kläder som bara ligger där och samlar damm...herregud vad kläder den mannen har...Gamla märkeströjor som Lacoste, Ralph Loren, Diesel, Billabong, J Lindeberg från Thailand som han hamstrade många av sist vi var där dessa är på tok för små nu...strumpor där det är hål i hälften och massor av omaka par som kastades. Kalsonger som gjort sitt...ja det blev rensat, skönt!
Martina kommer i veckan och plockar upp dom "fina" tröjorna och byxorna för att ge det till sin mamma som sen ger bort detta till människor som är i stort behov av kläder, kul att man kan vara en hjälpande hand till någon som inte har möjligheten själv rent ekonomiskt att kunna köpa sig lite kläder!
Storstädningen fortsätter med en ordentlig skrubbning av toaletten, ska tvätta rent kaklet med kalkosan så man ser vårt fina brun/brons färgade kakel i duschen igen, det behövs verkligen + duschdörrarna för dom är också fulla med kalk från vattnet. Skrubba...skrubba...skrubba det är precis det jag ska göra...det är så skönt när man gjort det och det skiner och doftar nytt och gott igen!
Det känns så skönt med ett städat hus där det doftar rent så jag kan lägga mig i kväll med ett gott samvete i vetskap om att jag gjort fint till oss här hemma och hjälpt någon där ute som knappt inte har några kläder, skor, och kanske är helt ensam?!...sorgligt...
"INGEN GOD GÄRNING, OAVSETT HUR LITEN, ÄR NÅGONSIN BORTKASTAD!"

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar