måndag 25 januari 2010

Saknaden efter familjen Barbapapa


- 16 grader stod termometern på när jag tyvärr var tvungen att klä på både mig och Nova för att köra Nellie och Hanna till skolan, jä*la så kallt....jobbigt dom dagar jag inte har Stig hemma till hjälp och lotten föll på vår familj idag för att köra tjejerna till skolan....vi gör detta nu när det är vinter och dom inte kan cykla... 3 föräldrapar som turas om. Bara att bita i det sura äpplet, starta bilen och plocka upp de tjejer som ska med denna morgon.
Nova somnade om i den iskalla ny skrapade bilen vilket hon gjorde rätt i, inte hennes tid att vara vaken så tidigt på morgonen eftersom denna duktiga lilla flicka sover till 09.30 i vanliga fall. Värmen på full speed och sätesvärmaren på "high" sen körde "taxi" i väg till respektive uppfart och plockade upp de barn som skulle med denna kalla Januarimorgon...idag var det faktiskt bara Hanna som skulle med, Betty tog sig dit med eget fordon....egna föräldrar.
Stan står på schemat idag för att se om jag hittar ny vinterjacka + termobyxa till Nellie, kanske kan hitta något på REA om det fortfarande rear i affärerna...jag vet inte för jag har inte varit där på länge...väldigt länge faktiskt.
Nellies och Novas lilla fina kusin (som föddes 2 dagar före Nova) från Åland har genomgått en operation och vi har fått bilder skickade till oss via mailen på denna lilla docka efter operationen....hon mår bra....allt har gått bra! Vilket glädjer mig väldigt mycket...Jess ringde hem till oss från sjukhuset i Uppsala och vi pratade länge, det var kul att höra deras röster.... barnen var uppspelta i bakgrunden jag hörde dom....Busiga små troll vi saknar er ! En riktig Barbapapa familj är vad dom är, stor, fin och en alldeles underbar familj med många fina barn, en sådan familj jag också vill ha.....Tittade på bilderna och såg att Nova och Stephanie är jätte lika varandra...Väldigt lika faktiskt...samma ögon och den lilla "Hansen munnen" båda 2.....underbara barn tack för vi fått er allihopa till våra barn!
Nellie saknar sina 4 fina kusiner som bosatt sig på Åland sedan 4 år tillbaka (tror jag det är) saknaden är stor framför allt när vi andra i släkten träffas på kalas etc...Ni fattas oss då, men vi vet ni har det bra och älskar ert Åland så vi får väl se till att komma och hälsa på er denna sommar om inte ni hittar hem till skåne.....till oss. Nellie var med farmor och farfar i somras 4 veckor på semester och hälsade på för hon saknade Simon, Lukas och Linnea....Jag var tjock och väldigt gravid och mådde inte så bra så vi hoppade över resan dit sommaren -09 och hoppas som sagt på en träff i sommar så våra "nya" kusiner får träffa varandra.
En dusch och lite frukost i magen sen ska jag ta vagnen och traska upp till stan denna kalla vinterdag...Ser ut att bli en klar fin dag även idag....En kall men underbar dag!
Måste till Maxi och handla hem lite till kylskåpet som står tomt och gapar efter påfyllning när jag öppnar kylskåpsdörren, dags att fylla på med lite av diverse mat och dryck. Tycker man gör inget annat än handlar mat, mat, mat....
Ha en underbar Januaridag vad ni än hittar på!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar