onsdag 6 januari 2010

Mer snö och semla ångest.....Suck !


Snö, snö, snö i stora lass, ja oj vad det har kommit mycket igen tar aldrig slut känns det som.
Träden är åter vita och snön lyser upp landskapet med sin vita vinterskrud, vackert !
Nellie sovit borta i natt, hon ville inte hem idag heller...förstår henne, dom åkte pulka och hade kul, klart hon ska stanna hos Rosin och leka mer...träffas i morgon då vi får ha vårt lilla mamma/Nellie mys.
Stig tillbaka till vardagen med jobb som vanligt igen....efter alla röda dagar och mycket ledighet ska han nu ut och fara på hala vägar igen med sin stora lastbil, suck....
Nu sitter jag här själv igen, bara jag och Nova...skönt fast ändå tomt, saknar sin fina familj när man inte är samlad trupp...
I kväll ska jag lägga mig i tid, har tyvärr kommit in i någon konstig spiral vi har lite svårt att ta oss ur tidsmässigt... Hatar ledigheter, det sabbar mina rutiner som jag tyvärr är beroende av...
Är uppe sent på kvällarna/nätterna ( ja även jag som somnar 21.00 annars) och vaknar vid 10.30-11.30 varje dag, sjukt detta... till och med Nova sover så länge efter jag ammat om henne vid 08.00, skrämmande.....Ska bli ändring på detta från och med i kväll, när jag och lillan är själva, vi ska lägga oss i tid och klockan ska ställas på senast 09.00 i morgon...ja det är senast...Ska försöka gå upp när hon vaknar för amning.
Har försökt vara duktig dessa dagar sedan nyår med mina matintag som annars är helt hysteriska, helt bisarra faktiskt och det går framåt....har faktiskt gått ner 1 kilo så det går åt rätt håll, hoppas jag kan hålla detta nu och inte falla tillbaka till frestelsens borg som jag annars gärna besöker och gärna stannar kvar i.
Är så sugen på ALLT nu och framför allt en stor, gigantisk (mega size) semla med massor av grädde... min favorit bakelse....hade en konstig dröm om semlor i natt, dom fanns uppradade överallt och jag nådde inte dessa underbart goda bakelser, det gav mig oerhörd ångest, ville ju bara ha en liten bit att få tugga på. Jag vet inte om det är någon bearbetning i mitt missbruk med godis och kakor.....Hahahahaha nej så illa är det inte, men nästan.... Ska besanna mina drömmar nu och gå ner minst 10 kilo, har lovat mig själv det....Blir dess värre ingen semla för min del, inte ens när det är dax för detta i Februari, jag får snällt stå över och bara titta på, det gör mig ledsen men så är det....
Alla godheter snurrar runt i mitt huvud nu, det sätter sig psykiskt, dom jagar mig... ja även i drömmarna och det är jätte jobbigt att behöva slåss mot dessa demoner, men jag klara det! Klappar mig själv på axeln och häller upp ett glas mineralvatten i stället, det är gott som tur är och jag älskar denna annars väldigt tråkiga dryck med bubblor i. Klyver en kiwi på mitten och mumsar i mig den, mmmmm, gott...klyver en till...var finns mättnads känslan?! Har ingen sådan känns det som, eller är det bara ett "falskt" sug man har? Nåväl det blir bara frukt nu till "snask", SUCK ! (tråkigt). Ska till stan i morgon och köpa mig kromtabletter som tar bort sötsuget på hälsokosten, tror dessa hjälper har ätit dom förr.
Med en näpen liten flicka sovandes i sin vagn passar jag på att fixa tvätten, städa upp lite på Nellies rum som hon lämnat efter sig för lek med ny kompis....med saker precis överallt och täcke, kuddar på golvet. Skrivbordet är i en oändlig röra....Ljuvliga barn vad ni kan...inte är er mamma och pappa arbetslösa länge med er i sin närhet, tur är kanske det?!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar