onsdag 27 januari 2010

F*n, h*lvetes, jä*lar.........


Klockan 16.00 igår eftermiddags fick jag det samtal man inte vill få....framför allt inte när man är hemma och är mammaledig och inte finns på plats....min chef ringde från jobbet och berättade att vår orderberedning ska läggas ner....mitt jobb ska försvinna....mina jobbarkompisar och jag ska splittras....Vi 33 glada tjejer som trivs så bra tillsammans. Vi ska inte få jobba ihop längre, vi kommer slussas ut till olika arbetsplatser...olika jobb....
Frågorna haglade ur min mun, blir vi utan jobb? blir vi förflyttade? vad händer?
Svaren var fåtaliga....Dom vet inte mycket...f*n känner jag! H*lvetes....jä*lar!
Driftsinskränkningsförhandlingarna ska börja så fort som möjligt där vi ska få besked på om vi blir kvar i huset eller får jobb på annat apotek (ev. på annan ort)...Hatar detta att dom släppte monopolet, ingen bra regering vi valde till att bestämma över vårt land, hoppas verkligen det blir ändring på det i september. Det rörs om i grytorna ordentligt nu....Vi ägs fortfarande av Apoteket AB, men hur länge till? Kommer vi att ägas av dom hela tiden eller kommer en annan aktör köpa upp mitt apotek också? Frågorna är många, men svaren väldigt få.....fortfarande mycket som inte är klart i apoteksvärlden och kommer så förbli ett bra tag till.
Ringde Lis och hon sa en del av tjejerna börjat gråta, jag förstår dom...jag hade varit en av dom om jag befunnit mig på på jobbet när denna information kom! Den bölfia som jag är och alltid kommer vara! SUCK ! Tungt detta, riktigt jobbigt faktiskt.
Försöker se det från den ljusa sidan att jag är hemma ett par månader till så jag slipper gå i det som dom andra tjejerna gör....underlättar lite. Stackars dom!
Jaha var det nu man ska planera att skaffa en till så tätt som möjligt så man slipper gå tillbaka till jobbet och kunna skjuta på allt, skit i allt.... och ta tag i det när man kommer tillbaka efter barn nummer 3?! Dom får ju inte enligt lag säga upp mig (om nu detta är på tapeten) förren jag återgår till jobb efter min mammaledighet, så nu får jag vara lite smart känner jag....får hålla mig uppdaterad vad som händer på jobbet och helt enkelt suga på den karamellen ett tag och smida en smart och bra plan för framtiden ...kanske inte är så dumt, eller hur?!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar