fredag 1 januari 2010

Mitt nya LÄTTARE 2010


Jaha då var man inne på ett helt nytt år....ett nytt decennie, tänk det känns inte längesedan man firade millenieskifte, nu har det alltså gått 10 år sedan man gjorde det....Skrämmande.... då satt vi med lilla Nellie 9 månader i Stoby hos min bror, idag är hon 10 (11 i maj). Var tog alla dessa år vägen? Hjälp !!! är verkligen det rätta ordet, för det skrämmer mig...riktigt mycket...Ska dessa kommande 10 åren gå lika fort? Då är jag 45....(om 10 år alltså) Oj så gammal jag helt plötsligt är då....
Jaja nog om det nu, bara att följa strömmen av år, inte mycket vi kan påverka, vi blir inte yngre med åren utan bara att acceptera att man börjar få fina rynkor vid ögonen när vi skrattar, dom gråa håren gör sin rätt under det färgade håret, mage och bröst sitter inte riktigt lika stramt som det gjorde för 10-15 år sedan.
Strunta i det, alla åldrar har sin charm eller vad är det man säger?!
Redo efter en bastant frukost, en skön dusch och rena kläder på kroppen, ska vi slänga oss i bilen för att hjälpa Annika, Charlotte att städa lokalen....Ja det ska ju också göras...
Vi var inte mycket folk, men jag såg ändå hur "grisigt" där var när vi gick hem...pust ! FYLLE SVIN !!! Ja det är rätt ord tycker jag.
I -12 grader fick vi gå hem, en promenad på 30 minuter eftersom taxi var fullbokade, fy f*n vad kallt, jag i mina tights och en tunika, Stig i tunna finbyxor lunkade vi snällt på....
När vi väl kom hem till vårt varma ombonade gråa hus tror jag aldrig jag kännt sådan lättnad, mina lår var stelfrusna, det gjorde ont i dom....stackars oss....
Efter en stunds snack om kvällen i soffan och våra förfrusna kroppar börjat återhämta sig, gick vi rätt upp i sängen och somnade på studs....Mmmmmmm min bästis för alltid, sängen!
När vi städat klart bär det av först till Perstorp för att hämta Nova som tryggt firat nyår hos farmor och farfar... (vilket var tur för vi satt med jackor på i lokalen hela kvällen pga det var svinkallt där) ett bra beslut att låta henne somna skönt i farmors och farfars stora dubbelsäng i stället. Sen ska vi vidare till Ljungbyhed där vi ska umgås med våra "resekompisar" Anders, Angelica, Denniz, Jossan, Tindra.... Vi ska beställa pizza, fast jag ska ha en sallad, ja så duktig är jag nu, mitt nya sunda liv har ju börjat....Måste nu...
Jag/vi har ju faktiskt en sporre nu att gå ner i vikt och det är ju till vår Thailandsresa i september, då ska jag vara foxylady på stranden...hahahahahah.....nej men lite skämt och lite allvar vi ska försöka att se lite trevligare ut än vi gör just nu både jag och Stig !
HERE WE COME !!! Wish me good luck.....
Mina bröst skriker efter Nova, jag har pumpat X -flera, vill bara lägga henne till bröstet så hon får äta sig mätt på min mjölk....få möta hennes underbara blick och hennes tannalösa leende, älskade barn, snart är vi hos dig, saknar dig så.... Ska hämta vår andra duktiga prinsessan samtidigt som vi städar, sen är vi samlad trupp igen, vår fina familj som jag älskar så !
God fortsättning alla underbara vänner !!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar