söndag 3 januari 2010

Slappe söndag med UNO dille.....


-13 har termometern stått på i stort sett hela dagen, det är så underbart med denna höga, kalla luft som gör att det nästan inte går att dra luften igenom näsborrarna, då det känns som istapparna sätter sig i givakt uppe i näsan....men åhhhh vad jag älskar det.
Packar ner Nova i vagnen, ny ammad så jag vet hon somnar gott, sen traskar vi iväg först till maxi för att få handla hem det viktigaste för att överleva dagen och slippa gå ut mer idag. Sen fortsätter jag en liten runda till mest bara för att hon ska få sova skönt, ute i kylan...som biter sig fast i hennes små tjocka kinder... dom är röda, så underbara... lite torra av den kalla väderleken, hon ser ut som ett alldeles friskt och sunt barn ska göra inpackad från topp till tå i sin varma vagn.
Plockar fram påsarna med gamla urvuxna kläder som jag lagt under vagnen och kastar i containern som går till myrorna....skönt att bli kvitt skiten, dom fina knappt använda kläderna får Phillipa det andra kastar jag, skönt att solla ut gammalt så man får plats med det nya.
Hemma igen lagas det middag till oss vuxna (ja även Nellie räknas numera som vuxen), vi äter oss mätta och sen är det Novas tur, smakportionerna är i full gång, hon bara precis älskar maten hon får, kul! Idag står det palsternacka med morot på matsedeln för hennes del, och hon slukar sina 2 tärningar jag tinat upp med hull och hår, ja även gröten på kvällen går snabbt ner i den lilla magen som vi också börjat ge henne små smakportioner av...stora flicka, duktiga flicka!
Dagen har annars inte varit så innehållsrik då Stig mest legat på soffan med fylleångest hela dagen....Ja den där spriten är inte någon bra vän, den sviker en rejält dagen efter man har haft sitt roliga....då låter den en bara ligga där och så får man ta all dagen efter skit själv...
Jag har spelat UNO mest hela dagen, mellan varven av blöjbyte, tvätt, amning och allt annat....detta spel är ju hysteriskt kul och jag kan bara inte sluta, jag möter andra på datorn, spelar turneringar och allt är gratis, kan inte bli bättre.... jag är ju dessutom så in i he*sikes vass på det också... hahaahahah...
Inte mycket som behövs för att roa en mammaledig kvinna i sina bästa år !
En söndag med mys...UNO... ångest...kärlek och lite till....behövs inte mer för att jag ska vara nöjd !

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar