fredag 8 januari 2010

Långpromenad i vinterväder med nya fina acrylnaglar....



Sista helgen innan skolorna kommer igång igen, skönt...Riktigt skönt...Slut på alla långa sovmornar som ibland kan bli ända till 11.00 och 11.30...Är så trött på att inte ha struktur och rutiner. Det kraschar mitt liv ! Tror Nellie också mår bäst av det(mest tjat nu om dagarna att hon inte har något att göra), ja hela familjen behöver vardagen faktiskt!
Stig redan tillbaka till sin vardag och jag saknar faktiskt tiden där jag ska få gå till mitt jobb och Nova lämnas på dagis, det är jag....inte hemma mamman som inte alls har koll på dagar, tider och får titta i almanackan 10 gånger för att överhuvudtaget se om det mot förmodan skulle vara ett BVC besök eller något annat roligt inbokat, och fast man inte har hälften att göra som när man jobbar så glömmer man mycket av dessa saker man har inbokade...pust...jobbigt...Ja dagarna ser faktiskt likadana ut. Försöker fylla dagarna med att gå till Maxi eller någon annan rolig affär för att tiden ska gå...pengarna sinar fort i börsen, vilket man absolut inte har råd med nu när man inte har den ekonomin som man har när båda jobbar.
Gjorde fina acrylnaglar igår, valde svart/grön färg på tipparna....blev jätte bra, fast dessa fina naglar inte är praktiska överhuvudtaget när man har spädbarn, det kom jag på nu när jag skulle byta blöja....Ja det var ju därför jag tog bort dessa när Nellie var liten, men nu sitter dom där igen på mina långa smala fingrar och jag får se om jag gör nya om några veckor igen eller jag struntar i det... nu beundrar jag mina fina naglar och får i allafall ha dom dessa veckor som dom håller innan nya ska på.
Tittade på termometern i morse när jag kom upp och den stod på - 13 och det är kallt,fast vilken dag alldeles klar blå himmel och jätte fint ute...Efter middagen blivit uppäten blir det en lång runda med vagnen i det härligt kalla vinter väder som så skönt biter sig fast i kinder och lår när man är ute och går, så Nova kan somna gott och få lite frisk luft i sin lilla söta näsa hon också.
Ja nu gäller det att försöka röra ordentligt på sig så kilona försvinner från min kropp...2 kilo har redan försvunnit, så jag är minsann på rätt spår...duktiga mig...
I dag är det fredag och då får jag äta godis och dricka läsk om jag vill, men jag tror jag ska försöka hålla mig till nyttigheterna istället, för nu börjar det hända saker och då är det synd att sabba det med lite godis....Är såååå sugen men ska inte...
Nu är det middag, sen på med varma kläder för att glad och stolt spatsera iväg med mina nya fina naglar i mina vantar som puttar på vagnen med min underbart söta dotter i....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar