tisdag 26 januari 2010

En vanlig hemmadag med Nova.

....Sitter mest och funderar på hur jag ska tappa mina sista kilo efter graviditeten?! Hur f*n går det till när folk går hem lika slanka, smala och fina utan ett enda uns fett kvar på magen och trycker ner sin lilla nätta rumpa i sina jeans med storlek 27 i midjan efter förlossningen? Kan någon berätta det för mig för jag är helt oförmögen att förstå det...för mig är detta helt bissart, patetiskt, lögn...finns ju inte...inte för mig i allafall, SUCK !
Har 6 kilo kvar innan jag är nere på det jag vägde innan jag blev gravid, men sen ska man ju gå ner ytterligare eftersom jag hade lagt på mig X-antal kilo innan Nova kom till världen! Kallas dessa för kärleks kilo då eller?
Medan Nova tar sig en förmiddagslur i sin vagn med sin fina NIKE outfit som hon är så söt i, passar jag på att dricka lite gott te och tina upp ärtsoppa i microvågsugnen som jag ska äta till middag, mums ! I LOVE IT ! Hemmagjord dessutom, som jag fått av svärmor...ska bli så gott med en stor klick stark senap i soppan också....värmer gott i denna vinterkyla på - 17 grader som det var i morse. BRRRR!!!!
Fyller år på fredag vilket jag tycker är fruktansvärt tråkigt och jobbigt...har slutat med det för längesedan, får bara ångest av hur fort åren springer iväg...35 år...ja det är vad jag har fått vara med på denna jord, inte klokt! Sedan Nellie kom till världen för 11 år sedan började maratonloppet av år som snabbt löper iväg.....tänkte aldrig på det innan, men när jag tittar på denna stora, fina, snygga och alldeles underbara tonårstjej (snart) förstår jag hur fort åren gått. Ska det gå lika fort till att Nova blir 11? Tycker faktiskt det är riktigt läskigt...Fett med ångest kramar om mitt bröst, hårt...HJÄLP!
Nej nu kallar min dammsugare på mig, dags igen att röja undan katthåren, rengöra toalett och lägga i minst 1 maskin tvätt...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar