onsdag 13 januari 2010

Jag, Nova & fina jobbarkompisar !



Äntligen har jag tagit mig i kragen och bestämt mig för att köra till jobbet med Nova och hälsa på...alla vill ju jag kommer, Lis hälsar från alla när vi två träffas på våra promenader...
Efter Nellie kommit i väg till skolan var det dags att väcka Nova som sov så gott....helt utslagen....Duktiga flicka som sovit från 22.00-08.30 utan att vakna....Fina lilla flicka, vår lilla ängel! Efter lite morgon mys och kel, ammade jag henne för att sen klä på henne en ren blöja och kläder.
I dag ska vi till jobbet, jag och Nova för att få träffa alla mina underbart goa kompisar, saknar er fruktansvärt mycket !
Bilen sladdar in på Maxis parkering nästan med ett bredkas, jag känner mig stressad för att vi ska hinna till deras frukost fika 09.30...måste ju ha med mig någonting att bjuda på....
Hittar en "Gillebagarnas" storpack kakor, det får bli en sådan....rycker snabbt åt mig paketen och tar en stor gul/grön banan halv springandes mot kassan.....och en ramlösa....som är till mig själv, jag äter ju inte gottis längre, inga kakor heller!
Lastar in barnet i bilen igen och svetten har börjat tränga fram i mina armhålor under min dunjacka, shit vad svettig jag är....kånka på en bilbarnstol inne i affären är minsann tungt, pust!
Vilket välkomnande när jag kommer till jobbet.... ALLA dyker mig.... hela apoteket är involverat känns det som.....alla ska prata, klämma, känna, lyfta, gulla, lukta.... ja allt det där man gör när någon kommer med sin bebis och är hemma på mammaledighet.
Blev en lång stund på jobbet, 3 timmar då vi nästan fick smita därifrån, Jag hade sagt hejdå flera gånger men det kändes som ett nytt hinder stoppade mig på vägen hela tiden....Jag var varm (igen) i min dunjacka och även Nova började skruva på sig i bilstolen, så nu var det läge att gå att få ursäkta sig att vi var för varma....Puh....
Har bestämt mig att i början på Maj när Nova är 8 månader ska jag börja hoppa in 2 eller 3 dagar varannan vecka när Stig är ledig från lastbilen, han ska vara pappaledig då och jag får komma ut till det verkliga livet igen, vara social med andra än bara mina fina barn och min familj.....Få lite mer struktur där även jag ska få känna hur det är att gå upp till min väckarklocka på morgon, få sminka mig och klä mig fint för att få träffa andra vuxna människor som man kan föra en vuxendialog med.....Gud vad härligt jag längtar redan !
Maxi kallar för att handla hem frukt och grönt och lite till...vi ska faktiskt gå hela familjen med Nova i vagnen, mysigt....är lite sugen på pannkakor till kvällsmat så det får det nog bli.....ett stort, högt berg av pannkakor med massor av sylt och grädde....mmmmmm....jag tror faktiskt jag ska unna mig detta fast jag bantar, är ju faktiskt så duktig med det andra (godiset)....ja pannkakor i stora lass med kilovis av sylt och grädde det är jag faktiskt värd, så det är så det blir !

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar