tisdag 19 januari 2010

Dessa stackars Haiti människor!


Trodde det skulle bli vår nu, jag vill inte ha mer snö....hela dagen igår snöade det och mina vårplaner gick i stöpet...attans också!
Var ute och plöjde fram vagnen i snö modden i går kväll när jag och Lis gick vår lilla runda. Jobbigt.....jag kokar när dom inte kan ploga vägarna ordentligt...snacka om att dom dragit in på dessa resurser....dåligt!
Nova sov som en stock i vagnen hela tiden och min svett pärlade sig under dunjackan när jag fick putta på vagnen, pust!
Hört det ska snöa mer i veckan och jag vill verkligen inte det nu....nej nu är det faktiskt bra, nu vill vi ha värme och ljusare tider. På kvällarna har det faktiskt vänt det är ljust till kvart i fem nu....skönt (jag har koll på ljuset min trognaste vän, tro mig).
Tittade på nyheterna och dessa bilder och reportage dom visar på dessa stackars människorna från Haiti är ju så ens hjärta sprängs i tusen bitar....Vilket öde!
Dom hade grävt fram en liten 2 månaders bebis ur ruinerna SOM LEVDE...fatta grejen...så liten, näpen och helt otroligt bedårande flicka, med ett bandage runt hennes lilla huvud...pallar inte se sådant börjar gråta....hormonerna igen, jä*la bölfia är vad jag är....Tänk hennes mamma och pappa är säkert döda och vad kommer det bli av henne i framtiden? Vem tar hand om henne? och alla andra barn? Usch så sorgligt....
Dessa stackars barn har ju ingen mat, bostad, kläder, kärlek och framför allt ingen att krypa in till när dom är rädda....Jag blir sååååå berörd av detta så det gör ont i mig.
Här sitter jag och gnäller över något så enkelt som att det snöade hela dagen i går och jag vill att våren ska komma...borde skämmas....fy f*n vilka orättvisor det finns i världen...och här sitter vi på andra sidan jordklotet och piper över kylan och snön....jag skäms...förlåt!
Ska fixa lite i vår källare idag tänkte jag, det jag inte hann sist jag höll på att röja...Städa ur och packa om våra kartonger vi inte hunnit packat upp, stapla kartongerna fint och märka upp ordentligt så jag vet exakt vad det är i varje kartong som inte används.
Virre kommer efter tandläkaren för att vila ut på vår soffa efter hennes tandläkarebesök (hon har blivit sövd för hon är livrädd för tandläkaren) så ville hon inte vara själv hemma....så ensam blir jag inte idag, bra då får hon passa Nova om jag är i källaren och fixar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar