måndag 11 januari 2010

Skolstart.....


Hysterisk Måndagsmorgon med en trött skolflicka som hade svårt att gå upp när klockan ringde....Inte bara skolflickan som hade det svårt, även jag var jätte trött....Nova sov vidare, vilket hon gjorde rätt i....Måndagar är INTE alls spännande, mycket jobbigare än dom andra 6 dagarna på veckan...Fast efter en god frukost med 4 rostemackor där det endast breddes ett tjockt lager smör från Lätta förpackningen och ett stort glas pärondricka skuttade Nellie pigg och glad in på toaletten för att klä sig, fixa håret i två fina flätor och borsta sina tänder. Hon saknade skolan nu sa hon och det märktes på henne, fina lilla flicka.
Jaha då är man tillbaka i samma gamla hjulspår (rutinerna) igen vilket jag uppskattar, älskar....det känns bra!
Äntligen får jag min egentid.....där jag får vara hemma själv...som jag har saknat den, min tid...jag behöver den.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar