tisdag 5 januari 2010

Bästa vänner


Det behövs inte många av dom....jag har inte många, för det har jag själv valt... men jag vet att dom jag valt att ta till mitt hjärta stöttar upp och finns där för alltid när jag behöver dom. Pratar inte bak min rygg eller gör mig besviken....Bästa vänner, ja det är en unik sak man får eller skapar och vännerna ska man vårda ömt inte förkasta eller vara dum emot !
Det finns gott om människor som inte vet hur man ska bete sig mot andra, dom ska bara ha och ha men aldrig bjuda igen...inget för mig, nej fy och usch....Dessa har jag valt att välja bort från mitt liv och det känns så bra !
Snön den välter sig ner från himlen, stora, fluffiga flingor som inte är lik den andra och det är mysigt. Jag sitter kvar i min pyjamas och blir inte färdig till någonting idag känns det som, bara njuter av mitt liv som har ALLT, saknar inte mycket som skulle fullborda det.
Nova somnade precis om efter en liten "magknips" natt (vilket aldrig händer), hon ligger här på soffan med huvudet inborrat i sin snuttefilt och nappen darrar av hennes små sug på den, hon andas tyngre och tyngre....du underbara lilla varelse.
Det knyter sig i magen av tanke på att det skulle hända ens barn någonting, dessa bräckliga varelser som är så beroende av sin mamma och pappa. All kärlek som vi ger så dom kan växa upp och bli en vuxen, alldeles unik människa som ska stå på egna ben och bilda egen familj till slut....
Nellie och Ian är ute och bygger snögubbar med morot till näsa och en gammal spann till hatt, duktiga kreativa barn...Dom älskar snön...leken... och tjuter av skratt, jag hör dom ändan in i huset.
Dammsugaren och tvätten kallar, men jag orkar bara inte...inte just nu i allafall...
Vill bara sitta här i min soffa och inte göra mycket idag, men det fungerar ju inte riktigt så...fast vem bestämmer att man inte kan gå klädd i pyjamas, innetofflor och håret på trekvart, strunta i duschen och bara få va?!?!....Ingen bestämmer det..... så det blir kanske så min dag slutar idag?!
Invaggad i slöhet ska jag lägga mig på soffan och lukta på mitt lilla barn undertiden jag lyssnar på mitt stora barn som röjer ute i snön med en kompis som älskar henne för den hon är !

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar