fredag 23 juli 2010

Vi har gjort allt och ingenting!

Vår fina Nellie är på grillning hos Mange Virre har precis cyklat ut till Stoby för att grilla hos Mange med oss andra Caroline sköter grillen hos Therese...duktig flicka! Ken hoppar studsmatta med Nova Mys hos farmor & farfar Farmor har mys med Nova
Dagarna bara rullar på....jag vet inte vad vi gör för att det ska gå så fort...förmodligen ingenting eller rättare sagt ALLT och det är det som är så skönt, precis som det ska vara när det är sommar!
Vädret har ju varit så fantastiskt fint så det har varit mycket stranden...Nellie är snart svart så mycket färg hon fått...ja hon har verkligen fått fin färg denna sommaren...en bra grund innan vi åker till Thailand i 3 veckor för att fortsätta bygga på brännan till hösten, härligt!
Nu har jag äntligen fått min joggingvagn såld på blocket...en familj kom från Åhus i går och köpte den...jag gick en del i förlust rättare sagt 1000 kronor...men så är det...det är svårt att sälja vagnar tydligen...strunt samma det blev en bra slant och det är bättre det än att den bara ska stå här hemma och samla damm utan att tjäna en krona på den...
Nu ska Nellie snart på kollo, på måndag...hon laddar rejält nu...jag märker hon tycker det är lite pirrigt, men det ska det ju vara...hela nästa vecka åker hon till Magnarp och ska ha sååå trevligt! Hade jag varit barn hade jag inte tvekat en sekund, vilken grej på sommaren att hitta nya vänner och bara få ha kul 1 hel vecka! Ett minne för livet!
Nellie har skadat sin tå när hon var med Therese, Caroline och co i Trollabadet i Glimåkra häromdagen...hon skrapade upp tån på sidan så dom fick köra med henne till Broby VC...dom kunde inte sy den för det var inte lätt på det stället...dom tejpade inte heller det utan spolade bara rent det och plåstrade om henne...det är ett rejält köttsår som vi får hålla efter ordentligt nu när det är rötmånad.
Doktorn hade sagt INGET bad på minst 4 dagar...men Nellie har redan brutit det löftet...jag förstår henne när det varit så här varmt...hon har badat för fullt ändå och vi har rengjort det ordentligt på kvällarna när vi kommit hem så hon inte ska få infektion...hoppas verkligen det hjälper!
Vi var faktiskt i Mellbystrand och badade häromdagen, det är inte ofta vi kör på det hållet...jag glömmer så fint där är...snäckor på stranden och MYCKET varmare i vattnet än det är i Åhus/Yngsjö...det var en alldeles underbar dag...
På söndag ska vi på barndop till lilla Vilhelm som hunnit bli 3 månader och ska få sina namn av prästen, Stig ska vara gudfar så det blir en trevlig fest med förhoppning om lika fint väder som det varit dom senaste veckorna för jag misstänker festen blir utomhus i Kenneth och linas trädgård.
Idag är det lite molnigt så det blir inte så mycket gjort tror jag (skönt)...vi ska hjälpa Virre och Johan och hämta hem deras nya bil från Kristianstad...då vi även ska svänga inom skopunkten och titta lite på nya skor till Stig...
Som ni ser på bilderna har det varit grillning en hel del kvällar....lite här och var...precis som det ska vara när det är sommar!



















Inga kommentarer:

Skicka en kommentar