lördag 17 juli 2010

Blixtar & dunder....det var på tiden!

Lite lek i gräset innan badet i Luhrsjön... En glad Nova med ny soldräkt...så fin!Vaknade 05.20 av att åskan dundrade på en bit här i från...jag hörde den...fast den hade inte riktigt tagit sig hit än...så jag låg bara och väntade på att den skulle närma sig.
Det tog inte många minuter innan den gjorde entré i Hässleholm och det brakade loss...det regnade och det åskade...jag låg kvar i sängen och lyssnade på det underbara skådespeleriet, den försvann för ett tag...man hörde den långt borta, men helt tyst var det inte...sen återkom den igen och stannade ett tag med några rejäla smällar innan den försvann för gott och solen faktiskt tittade fram lite...det var skönt i luften nu...lite upprensat efter regnet...
Igår var vi i Luhrsjön och badade, pallade inte köra till havet, så det fick bli så...men det fungerar exakt lika bra det...Nova har fått en ny soldräkt av mormor med Bamse på så hon inte ska bränna sig....den blir perfekt i Thailand också...vi köpte lite större storlek så den täcker armar och ben helt....blir perfekt till henne även nästa sommar!
Idag ska vi faktiskt hem till svärmor och svärfar...Stig kommer hem en snabbis för att sen köra vidare i morgon...till Norrland skulle han visst.
Jag tycker synd om min man som inte har mycket ledigt, eller får vara hemma så mycket med mig och sina barn...så jag kom med förslaget att jag och Nova kunde åka med i lastbilen...Nellie skulle stanna hemma och vara hos Caroline så ifall...men Stig kom på att det blir mer bök än bra om vi ska följa med...Nova är tyvärr för liten ännu...SUCK! där sprack den planen, jag får väl stå ut tills han kommer hem igen...känner att jag behöver honom, saknar honom, älskar honom så mycket...det är tufft mellan varven...men jag fixar det!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar