lördag 3 juli 2010

Mera sol, mera bad och mera brunbrända kroppar....

Kusin Hannes myser med Nova på badet
Nellies egenplockade jordgubbarNu är det varmt om dagarna...riktigt varmt...åhhh det är såååå underbart. I helgen sa dom det kunde bli upp mot 27 grader...men det känns som det varit så varmt flera dagar nu...
Jag märker på Nova att hon känner av värmen, men hon är lika duktig som vanligt ändå...hon finner sig i allt den lilla krabaten...bara sitter där och myser....så länge hennes mamma förser henne med mat och dryck och en och annan majsbåge så är livet på topp även för henne...
Igår var det lika varmt som det förmodligen kommer bli idag och vi packade in alla barnen i bilen och körde till Vinslövsbadet...jag orkade inte köra till Åhus, det tar ju ändå drygt 40 minuter och med hela bilen full av barn som gastade så beslutade jag mig fort att jag bara orkade lyssna på dom i 10 minuter till Vinslöv där det dessutom är rättså mycket varmare i vattnet...
När vi kom hem igen efter 15-tiden och vi lämnat killarna i Stoby så ringde Caroline och frågade om Nellie ville följa med henne, Nicke och Marianne och plocka jordgubbar i Kvistalånga...det var ingen svårövertalad tjej som skuttade över till Caroline och åkte med dom...när hon senare kom hem hade hon 4 liter underbart goda jordgubbar med sig hem som jag noppade och som vi sen fikade på...åhhh vad goda dom var.
4 liter kostade 50:- för henne...rättså mycket billigare än vad dom tar vid affärerna...det är fortfarande 25:- litern om man köper dom där...
Nu ska jag bara precis dammsuga av här hemma, packa ner lite mat och sen beger vi oss till havet idag...underbart!
Stig är hemma och ledig idag och ska umgås med sin familj och han är sugen på havet...klockan är 08,30 snart och det är redan 19 grader ute...undra hur varm denna dagen blir...detta är livet...värmen, solen, badet, glassen och alla glada barn som är så sommarbruna om sina små kroppar! Så här skulle det vara alltid då hade jag mått riktigt, riktigt bra!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar