tisdag 27 juli 2010

Smått & gott...

Underbart vackra Nellie på dopkalas Stig, Cecilia, Vilhelm, Lina och Kenneth Det var lite blandade känslor i går när Nellie åkte på kollo...när vi stod vid bussen och vinkade av tjejerna så bubblade det inom mig...jag höll på att börja gråta...patetiska jag...lika skönt som jag tycker det är att hon åkt, lika mycket saknar jag henne redan! Jag vet att hon kommer få det jätte roligt där...tror faktiskt mest det är jag som mår dåligt över att inte se henne på 1 vecka, få röra henne på 1 vecka, få höra hennes röst på 1 vecka....det blir bra...jätte bra jag vet det...och hon har ju faktiskt varit i från oss längre än så när hon varit på semester med farmor och farfar!
I söndags var det barndop för lilla Vilhelm i Nosaby kyrka...vilken vacker kyrka...helt klart en sådan som jag skulle vilja gifta mig i när det är dags...man får ju välja kyrka själv så vi får se var vi hamnar när det är dags!
Det var en trevlig dag där vi samlades i Hammar hemma hos familjen Hansen när dopet var klart. Lina hade gjort så underbart god mat...man åt ju igen så man höll på att inte komma upp ur stolen...käre tid så mycket mat och så mycket tårta...det var längesedan jag åt så mycket gott!
Svärmor kom in en liten runda igår då hon var tvungen att handla lite på stan innan dom far på semester i 4 veckor med sin husvagn...jag och Stig ska vara husväktare...vaktmästare...florister under dom veckorna, så vi får se hur mycket av huset som är kvar...hur fint gräset är...hur många av Mariannes blommor som lever när dom kommer hem?!
Idag blir det nog en liten runda på stan igen, måste fixa present till Git som fyllde år i söndags och ska ha kalas i morgon kväll...GRATTIS GIT! Dom säger det ska vara slut på det fina vädret snart...så man vill ju passa på att njuta när solen fortfarande ger lite värme från sina strålar så frågan är om man ska åka och bada i dag istället och köpa present i morgon?
Nu ska jag klä på mig och Nova så får vi se vad dagen ger oss för trevliga aktiviteter att hitta på!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar