onsdag 28 juli 2010

Vad livet kan vara konstigt....

Nova & hennes mamma myser mellan tuggorna
Nova myser med familjen Augbäcks lilla Jummy Jag saknar Nellie såååå ofantligt mycket idag....vet inte varför? Kanske för det varit en del tråkigheter som en del av mina kompisar varit med om?! 2 personer har mist sina liv på loppet av 3 dagar...helt sjukt! Jag är inte på något vis vän till dessa personer som tyvärr inte får vara kvar hos oss på jorden längre...men det berör mig ändå...väldigt mycket! Jag visste vem den ena killen var och storasystern till den andra...det räcker för att man ska ta illa vid sig. Det är vid sådana här tillfälle man förstår att man inte kan ta ALLT förgivet...det handlar om sekunder så kan livet ta en helt annan vändning...usch vad tragiskt...jag blev så trött i min kropp bara av att prata om det...och kände att jag ville vara nära båda mina barn och bara kramas och pussas med dom...ALLTID ha dom hos mig...men det kan jag ju inte med Nellie just nu! SUCK!
Jag skäms nästan att sitta här och beklaga mig när Therese sitter utan sin ena dotter som är bortförd ur landet och har varit det nu i 48 dagar...lilla Jazmine som sitter i Danmark och säkert saknar sin storasyster och sin mamma...den ständiga kampen Therese sitter med...fy farao vad stark du är kvinna!
Förrutom allt detta tråkiga så har vi haft en mycket trevlig kväll i Stoby, med god mat och trevligt sällskap...Git har fyllt 45...grattis din "gamla käring" hahahaha.
Nova har INTE varit alls på hugget idag...snoret rinner och det har mest varit pip och gnäll och massor av gråt...och då kan jag säga att då mår hon inte bra för det tillhör inte vanligheten att hon piper...
Näsdroppar och suga snor ur näsan är vad som står närmast på schemat dom närmsta dagarna skulle jag tro...hon har åkt på en riktig sommarförkylning vår lilla prinsessa.
2 tänder där uppe är på väg att spricka igenom och 3 fina tänder har kommit med ilfart där nere, så hon har det inte lätt just nu lillan...stackars liten!
Nu ska jag slänga mig på soffan och mysa lite innan Nova vaknar och ska böka...gråta...snora och troligen hålla sin mamma vaken i omgångar i natt...det är så det kommer bli tror jag så det är bara att ställa in sig på att vara en hjälpande hand med massor av kärlek så hon piggar på sig fort igen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar