torsdag 8 juli 2010

Hästveda marknad!

Gårdagen bestod mest av att springa på Hästvedamarknad...körde dit vid 17 tiden och trängdes fett mycket med ALLA andra folk...det är lika jobbigt varje gång, ändå är det ett måste att köra dit.
I fjol blev det ingen marknad för Nellie var på semester på Åland med farmor och farfar och jag hade jätte mycket foglossningar och var mest bara stor om magen så jag och Stig hoppade faktiskt över det.
Nellie köpte ett par solglasögon och lite brända mandlar sen var hon glad och nöjd...jag och Stig tuggade i oss varsen langos...och vi njöt i fulla drag...fy farao vad gott det är alltså.
När vi körde hem vid 21 tiden så märkte Caroline att Nova kändes varm...mycket riktigt hon hade 39 graders feber när vi kom hem...lilla fisen, hon hade legat i vagnen och inte sagt ett dugg...bara hänger med och är så snäll...älskade lilla barn vad duktig du är!
När vi stoppat om Nova med en torr blöja, alvedon och välling så tittade jag och Stig på New moon vi hyrde på boxern...den var bra...det lilla jag såg innan mina gluggar totalt släcktes igen...jag hann med ½ filmen innan jag somnade...men det lilla jag såg var bra...hahahaha alltid likadant med mig, jag bara kan INTE titta klart på en film utan att somna i från den...typiskt mig och klockan var faktiskt mycket också och det sa jag till Stig...men vi skulle absolut hyra den ändå...(bara för han är en nattuggla så är inte alla andra det).
Natten har varit lite si så där...Nova har bökat och varit SÅ varm...inte alls kommit till ro, så det har varit lite pö om pö sovande känns det som...
Vaknade till telefonen klockan 10.30 men orkade inte svara...känns som man sovit med 5 minuters intervaller...pust!
Denna dagen har mest bestått av pip och gnäll och feber...lilla flicka...ont på huden, ont i munnen av sina tänder och allmänt nere...vår annars så glada dotter har inte sagt mycket idag...inte skrattat mycket eller orkat så mycket över huvudtaget...gör så ont i en när dom inte mår bra!
Jag och Nellie sitter mest och tittar på tv och spelar lite på king.com och inväntar Stig som snart kommer hem...en långtråkig dag där det INTE hänt mycket...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar