onsdag 14 juli 2010

Smultronställe...det har vi gott om i skåne!

Nellie, Alexandra & Maria letar krabbor
Stig & Nova tittar ut mot havet
Krabbor i spannen
Jimmy, Stefan & Stig njuter av lite pilsner Maria & Helena lagar matIgår var vi som sagt i Munkaljungby hos våra underbara vänner Jimmy och Helena...men innan dess körde vi till Skälderviken och fiskade lite krabbor med Stefan, Maria, Anton och Leon...Alexandra badade med Stefan...Leon hade också varit i före vi kom med cyklop och simfötter, det var JÄTTE varmt i vattnet...det fläktade alldeles lagom mycket, precis vad man behövde med tanke på vilken värme det varit och framför allt inne i stan har vi ju en enorm värme som står helt still...går inte att jämföra med kusten...
Vilket ljuvligt ställe vi hade hamnat på "Skepparkroken" hette det, där var så idylliskt med vackra hus som låg alldeles perfekt och med den mest perfekta utsikten över vattnet...åhhh tänk att bo så, vilken känsla...så mycket ro jag hade haft i min kropp...så mycket energi det hade gett mig...att få sitta och titta ut på vattnet, få lyssna på fåglarna och ha så nära ner till stranden och få känna den alldeles underbart mjuka sanden under sina fötter...ja det är en STOR dröm för mig som förmodligen ALDRIG kommer uppfyllas...det här var verkligen ett av alla våra vackra smultronställe vi har i skåne!
Vidare till Munkaljungby där vi möttes av en som vanligt glad, positiv och alldeles bedårande vacker Helena och hennes Jimmy...Åhhhh vad kul att se dom igen, varför hade vi tappat varandra på vägen? Det kändes som vi fann varandra direkt igen...som vi inte varit i från varandra alls länge...underbart! Det är kompisar det...allt var precis så som vi lämnade det...vi kom in i samma anda direkt och var tillbaka på samma ställe...
Det blev gott grillat och mycket skratt under hela kvällen, barnen lekte och busade runt...
Jimmy masserade min onda rygg och nacke samt knäckte rätt alla mina kotor som låg huller om buller...det var INTE många som låg där dom skulle....det var en befrielse när han gjort det...nu kan jag både andas ordentligt och böja ner mitt huvud mot bröstet som man ska...ingen mer yrsel...ja det var som sagt en "kvaddad" Helle som fick en skön och väl behövlig behandling...TUSEN TACK JIMMY!!!!
När vi kom hem stöp flickorna i säng och jag och Stig var INTE långt efter...det kändes i hela min kropp att jag fått massage, och kroppen knäckt både här och där...jag kände mig fullständigt slut....Så efter x-antal glas vatten somnade jag också fortare än f*n fått på sig pyjamasen....
Vilken fantastisk dag med många underbara människor runt omkring mig...tack för ni finns!










Inga kommentarer:

Skicka en kommentar