tisdag 15 december 2009

Pepparkakor med glasyr......


Ytterligare ett bak, då var det dax för pepparkaksbak.... Nellie och jag plockade fram formarna och vi skrattade gott åt dem, där var b.l.a en kamel (som jag fått på jobbet tror jag...)och en jätte skrinig gubbe som var skit ful...Ja där var fler formar men inga roliga...suck... Kunde ju köpt lite nya, fast jag var f*n för snål när jag var på maxi, 29.90 för en ynka form, vad är det för ett pris liksom?! Inte konstigt folk skiter i att baka sina pepparkakor och köper dom istället...Tror visserligen det var dom lite större formarna som kostade 30 spänn, och Nellie ville så gärna ha ett stort hjärta vi skulle hänga i granen, men jag sa nej...usch vilken häxa jag kände mig som, men nej 30 kronor är för mycket, just nu....för en form...Vill ha pengarna till andra roligare saker.
Efter ännu en kväll med mjöldamm och deg i hela köket blev även peppakakorna bakade, så perfekt gyllenbruna och fina som bara hemmagjorda pepparkakor kan bli... glasyren sprittsades på och sen var jag och Nellie super nöjda ! Gav varandra en highfive, det var vi värda....
Klä granen är INTE min grej eller jo det är det, men att sätta upp dessa jä*la lampor, slingan alltså...den gör mig idiot..... inte alls min vän, vi talar definitivt inte samma språk. Stig tar över den delen så det blir rätt, annars hade slingan suttit huller om buller, upp och ner och det hade slutat med att kontakten inte når in i uttaget för den delen hade jag förmodligen fått i toppen av granen...Jag är duktig på mycket men inte detta, och jag vill inte göra det fler gånger för då blir jag ovän med hela familjen, och det är onödigt. Resterande pyssel på det gröna plast trädet är mer kul, det är flickjobbet som jag och Nellie kallar det, och det är det jag är bättre på... Vi är dom kreativa som sätter liv i den, vår fina röd-guldiga julgran !
Granen står där nu med röda (nyinköpta) kulor , polkagrisar, guldigt glitter, samt en ljusslinga som sittert alldeles perfekt (älskar min man) !!!! Nellie ångrade sig hon ville inte ha pepparkakorna i granen, den blev för fin för att förstöra med dom tyckte hon, så nu har vi ännu fler kalorier att stoppa i oss.... (tar aldrig slut...)
Haft ett litet flickebarn som inte alls velat sova idag, har blivit störd i sin sömn hela tiden och nu framåt kvällen deckade hon totalt.....helt utmattad....ja det trodde jag, 1½ timme sen var det dags igen för världens underbaraste lilla tannalösa leende under sin lilla rosa mumintroll snuttefilt, och ett litet glädjetjut på det... ja man kan ju inte ens bli trött på henne, man smällter ju bara man ser henne, hur trött man än är och hur mycket jag än hade velat att hon gärna sov för natten. Mitt älskade barn, min alldeles lilla stjärna min egen Nova star.
Nellie kom hem och kände sig frusen efter skolan, somnade i kväll med feber...suck...Bra start på hennes jullov, hon var så ledsen, stackars lilla flicka om hon inte kan vara med på jul avslutningen på fredag. Dom har tränat på någon julsång som ska sjungas, äta gott i matsalen innan hemgång och det är ju inte kul att missa det.....stackars lilla tös om hon inte får vara med.
Är snart redo för sängen, känner mig trött, urlakad, lite ångest fylld idag...Mmmmm sängen min bästa vän för tillfället (förrutom soffa och fjärrkontroll), vill inte lämna den, men snart får den stå åt sidan för då ska det komma andra saker in i mitt liv.....efter nyår....det är snart....ja riktigt nära.... Då kommer mitt nya liv in, mitt nyttiga, sundare, piggare & bättre liv....som jag helt tappat någonstans & som jag ska hitta nu !!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar