lördag 26 december 2009

Rea på Elgiganten....vi & alla andra !!!


Nu var det klart för denna gången...julen...den är över! Ja flera kilo tyngre har man blivit och allt är över, känns både skönt men ändå lite vemodigt...
Vilken julafton, mys pys med svärföräldrar och mina föräldrar.
Mat, mat, mat stod det mest på schemat i vårt julfirande känns det som, med julklappsdelning (som aldrig tog slut) mellan diverse rätter, pust... Känns som man gått upp ca 200 kilo denna jul, och ser ut som en blandning av flodhäst/noshörning (viktmässigt) men det är tillåtet....för nu börjar det nya, sunda, nyttiga, lätta äventyret för mig (och Stig?!) ja nu börjar allvaret om exakt 5 dagar... då ska jag bli smal igen... Har lovat mig själv det och jag ska minsann hålla det också.
En underbar julhelg med mycket glädje och skratt, det är så underbart med en fin familj man kan umgås med, det betyder mycket för mig. JAG ÄLSKAR MIN FINA FAMILJ !!!
Snart är det ett nytt år igen, det ser jag mest fram emot, jag älskar nyår då man skålar in det nya året, ett nytt helt orört år som ska bringa lycka...Det brukar bli bra, så det blir det säkert 2010 också.
Äntligen går vi mot ljusare tider...sakta men säkert kommer det...ljuset...våren som snart är hos mig och väcker liv i det döda, mörka, tråkiga. Vad jag saknar ljuset, dofterna som våren ger, men nu är den snart här igen. Mörkret och hösten lägger vi bakom oss nu för att se framåt mot värmen som tar över, känns så bra, så skönt... JAG ÄLSKAR VÅREN & SOMMAREN !!!
Efter en dag fylld med mys till film, godis, läsk och "skräpmat" så ligger man alldeles matt och sprängfylld på soffan och orkar inte mycket.... nej detta är inte klokt nu jä*lar får det vara bra...ÅNGEST (igen)....
Var ute på en promenad med Nova i förmiddags för att ramla in på Elgiganten och sprätta lite av våra julklapps pengar på en ny videokamera med inbyggd digitalkamera...F*n vad folk som hittat till samma affär som vi gjort, käre nån vad människor där var, ja hagalna människor som drar och sliter i sakerna och inte alls bryr sig om att flytta på sig fast man kommer med en barnvagn....Åhhhhh varför ger man sig in i det?! Frivilligt! Inte klokt att gå dit idag men är det mellandagsrea så är det...(kunde ju förstått bättre med tanke på att rean började 07.00 i morse) Hittade en kamera som vi lika bra kunnat handla en annan dag för den var inte ens på rea...Men nu var vi där och trängdes med ALLA andra och då skulle vi också ha någonting med oss hem efter man fått armbåga sig fram och ursäkta sig för att över huvudtaget komma fram med vagnen bland alla andra idioter...ja till slut köpte vi en fin videokamera med oss hem.... så vi blev några tusen kronor fattigare. Jag ska tänka varje gång jag ser min videokamera att det var värt all trängsel, svettningarna under jackan och köerna till kassan för nu har jag ett minne för livet, ett minne vi kan spara och spela upp igen, på vår underbart fina familj och vänner !!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar