onsdag 16 december 2009

Tjejerna från jobbet.....



Att man kan sakna sina jobbarkompisar så mycket när man är hemma och är mammaledig, det visar sig först när man träffas som i kväll, på ett julbord...Härligt gäng med glada spralliga, skrattiga tjejer som bara pladdrar i mun på varandra, den ena pratar samtidigt som den andra nickar och samtidigt avbryter för den bara måste berätta något... Ja sådana är vi, vi tjejer, glada för att höras och synas! Har åter igen stoppat i mig kilovis med mat, godis och julgröt... Suck... Men kära hjärtanes vad gott det är I LOVE IT !!!
På hemvägen satte vi oss i bilen, jag, Lis och Agneta, alla tre så stora, runda och fulla av mat så vi knappt kom in i bilen, oj vad vi blev skrattiga...ja inte värre än vanligt när det gäller oss 3, vi skrattar alltid och det är så kul. Gud vad jag saknar mitt jobb de gånger jag träffar på dom.
Inte nog med det för innan vi gasade iväg i Lis lilla Toyota, skottade vi mer eller mindre ut den från parkeringen eftersom vädergudarna öst snö över oss denna eftermiddag och kväll... MYSIGT !!!
Väl inne i bilen skrattade vi åt ALLT som vi alltid gör (och ingen annan förstår oss, vårt interna språk, vår komik...bara vi)f*n vad kul vi har. Vi vet knappt själva vad det är som är så kul, i kväll var det mina fötter och händer som tydligen kom upp på tapeten, ja sen skrattade vi åt detta i 10 minuter så vi knappt fick luft... (bilen var halvvägs i diket flera gånger)att vi inte hamnade där är för mig en fråga som jag fortfarande sitter och funderar över, för bilfärden kändes väldigt ostabil...men hem kom vi...
Väl hemma trygg i min egen trädgård möts jag av 2 jätte fina snöbollslyktor 1 på varje sida av trappan med fina värmeljus som lös upp dem, vilket välkomnande jag möttes av, när jag varit borta... Tack, jag älskar er så mina änglar, min fina familj !!!
DETTA ÄR LYCKA, LYCKA FÖR MIG, ALLDELES UNDERBARA VÄNNER OCH EN FANTASTISK FAMILJ !

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar