tisdag 1 december 2009

Jag blir skogstokig på mig själv !!!






Käre tid så korkad man får vara....Har suttit och lagt in alla våra räkningar dubbelt, just det DUBBELT.....
Ringde SEB där en mycket trevlig tjej förklarar hela proceduren för mig, hur jag loggat in på min dosa, vilken tid jag gjort diverse saker på mitt konto och att jag har signerat iväg dessa förb***ade räkningar, vilket jag INTE gjort för jag blev utloggad ur systemet.....Loggar på igen och våra räkningar är ju för f*n inte kvar.....
Duktig och pliktrogen som man är och ska få iväg dessa i tid så man inte ska hinna få betalningspåminnelser (som de är såååååå duktiga på att skicka ut dag 1 dom inte fått in en räkning) så lägger jag in dem igen eftersom jag inte kan hitta dem inne på "kommande händelser"... Vad händer?! Jo de drar dem 2 gånger.....
Med svettdropparna porlandes längs ryggraden ska jag nu ta tjuren vid hornen och ringa upp min gubbe som inte kommer bli glad.... arg blir han nog inte, bara lite irriterad...
Han kommer säga "Åhhh typiskt dig nu får du fixa detta snabbt så vi får pengarna tillbaka"
Ja som sagt... Min vanliga tur....
Har suttit hela förmiddagen och ringt rundor till alla företag vi betalt dubbelt till och en del svarar det är okej, "2 dagar så har ni det på kontot", andra svarar: "vi kan inte se det ännu i systemet", medans någon part svarar mig "4 veckor".... VA ???!! 4 veckor, ja jag hörde rätt... för att betala tillbaka några pengar som inte ens är deras... Nu är vi där igen,varför ska vi vara så duktiga och betala in till dom på förfallodagen om inte dom kan betala tillbaka lika snabbt?
JAG BLIR SKOGSTOKIG !!!!!
Jaja så är det när man ska vara duktig och betala sina räkningar, kommer ALDRIG ske igen jag lovar både mig själv och min gubbe detta !






2 kommentarer:

  1. Varför får aldrig vi konsumenter ränta när företag ligger på våra pengar?? Jag har nyligen fått 3150 kr från Försäkringskassan, tre barnbidrag som de ej betalt ut (jag har inte sett att jag inte fått sedan sept) det tog en månad!! före jag fick pengarna.. skitdåligt! Å hade jag varit fyra månader sen att betala dem hade jag fått fet ränta plus avgifter... MORR! Fan nu blev jag också sur! Jag får nog skriva en insändare! PUSS

    SvaraRadera
  2. Ja du är en bra debatör...
    Go for it !!!

    Kram och pussen ; )

    SvaraRadera