onsdag 9 december 2009

Dessa underbara små varelser


Tagen på sängen 9.15, trött och somnat om efter Nellie cyklat till skolan, ringer telefonen och min underbara kompis Martina vill träffas. Mmmmmm... mys!
Hon sa hon hade en liten sak till Nova, det gjorde mig så klart jätte glad, pigg och nyfiken, jag sa hon kunde komma över på middag, så blev det. God spagetti och köttfärssås (med curry i som Malin lärt mig) mums....
En klänning, en fin Ralph Loren klänning kom hon med, käre tid så fin den var, min lilla prinsessa kommer vara bedårande i den, tusen tack snälla Martina !
Ja dessa små underbara varelser är det bästa som händer i ens liv, att jag/vi lyckats få två så vackra och välskapta barn är en gudagåva (nej jag tror inte på gud) men jag tackar honom ändå.
Man tar liksom bara allt för givet, tror man kan bli med barn hur som helst och hur lätt som helst, men så är det faktiskt inte alltid, man tror man ska få ett friskt barn, men så är det inte heller alltid. Jag har detta i min närhet så jag vet.... Det gör mig lite rädd ibland när jag tänker att vi vill ju faktiskt ha ett tredje barn och nu har vi fått 2 välskapta barn. Ska man lyckas en tredje gång med samma lycka att alla fingrar, tår och små öron sitter på rätt ställe, att det blir en liten skapelse som är så underbart vacker och perfekt.
Ja det blir en tredje gång, förstår inte varför jag börjar tro det inte skulle bli bra den gången om det gjort det dom andra två gångerna, klart det blir bra....Kanske vi kunde få en liten pojk den gången, längtar redan tills jag ska få bära på detta underverk. Pojke eller flicka kan kvitta bara jag får ett friskt barn.
Martina visade sina ultraljudsbilder idag, man kan inte förstå hur detta lilla, lilla liv ska växa till det lilla barn man ska ha ansvar för resten av sitt liv.
Tittade på Nova idag och kände hur stor hon är nu, hela 3½ månad , och tar upp hela vagnen med sin längd, jösses hur fort gick inte detta? Men det är min/vår lilla tös hela livet, ja både hon och storasyster Nellie, mina små underbara änglar, tack för ni finns och vi fick äran att bli föräldrar till just er !
Vi älskar er mest på jorden, ända upp till stjärnorna (som Nellie sa när hon var liten).

BARN
Händer som är små,
med små fingrar på.
Får man aldrig slå på,
de går sönder då.


Fötter som är små,
och med små, små tår.
Får man aldrig trampa på,
då kan de inte gå.


Öron som är små.
och hör dig bra.
Får man aldrig ryta i,
de blir döva då.

Munnar som är vackra,
och säger allt rakt ut.
Får man ej förbjuda,
då kommer inget ut.

Ögon som är klara,
och ännu ser allting.
Får man ej förbjuda,
förstår de inget mer.


Själar som är små,
öppna och helt fria.
Får man aldrig plåga,
de går sönder då.

Ryggrad som är liten,
man ser den knappast än.
Får man aldrig böja,
för då brytes den.


Raka, klar människor,
vore ett härligt mål.
Folk som saknar ryggrad,
finns det nog ändå

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar