onsdag 2 december 2009

Godis, mörker & bantningsnojja !!!



-5 grader och frost, så vackert det är ute nu, men gud vad kallt.....
Ja det är väl bara att inse att nu är det vinter, brrrrr....Hatar denna årstiden, kall, mörk & allmänt jobbig. Ja det finns faktiskt inte mycket positivt med den, ÅNGEST årstid, kraftig ångest ger det mig, det är så jobbigt.
Jag skulle bott på en annan del av jorden med mycket sol och ljus som stimulerar mitt inre, min själ, det gör inte kylan och mörkret, nej inte alls...Drar bara åt ångest bältet hårdare kring bröstet, varför vet jag inte har aldrig gillat mörker. Ljus det är mitt liv, älskar ljuset och värmen, jag liksom tinar upp och är tillfreds med mig själv, något jag aldrig är denna årstid, går på nålar, HATAR det.
Skyller även på mörkret och kylan att jag inte kan sluta tugga i mig det för**nnade godiset som jag inte kan sluta med nu när jag ammar...(inte annars heller) och jag som ska gå ner i vikt, ja det kommer jag aldrig göra så länge mina godisspöken spelar sina spratt i min hjärna, hatar dom samtidigt som jag älskar dom.... SUCK !!
Känns som en liten djävul som sitter på ena axeln och ängeln med glorian på den andra, kan inte bli kvitt dom liksom, ahhhhhhhh.....Dom slåss mot varandra hela tiden....Ingen vinner, ingen förlorar....
Varför har man sådana begär som godis?! Det är ju ett missbruk, ja jag erkänner jag är i ett missbruk av GODIS och det är inte kul, jag vill ju vara smal och snygg jag också men det är så svårt att gå ner i vikt, VARFÖR ????
Man börjar så duktigt på viktväktarna och går där bland dom andra "tjockisarna" och lyckas gå ner 10 kilo,man är så peppad när man går dit och ställer sig stolt på vågen varje vecka med vetskap om att man har tappat minst 1 kilo.
Sen händer det något i ens liv som förstör hela denna "duktiga Helle" perioden, djävulen och ängeln kommer tillbaka och intar sina platser på mina axlar, ja nu är det kört igen.... F*n varför klarar jag inte att stå emot?!
Har lovat mig själv nu att efter nyår SKA jag sluta med tramset igen, jag klarade ju sluta röka när jag blev gravid då ska jag minsann klara detta också, men jag blev ju fråntagen dom goda cigaretterna ska jag nu bli av med mitt godis (min bästa vän, min trygghet) också?!
Jag ska fixa det, och jag gör det jag vet att jag kan och jag ska, för nu är det bestämmt...
Jag ska brottas med mina godisdemoner en gång för alla !!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar