tisdag 8 december 2009

Bakfylla & 60 års kalas....


Bakfull blev jag inte, skönt... tror det beror på att jag var så klok att jag stoppade fingrarna i halsen och kräktes på natten när vi kom hem, finns inget värre än att må skit dagen efter, värre var det med gubben han låg mest och ojjade sig och halade sig i sängen som en orm....hahahaha man mår som man förtjänar säger dom. Men det är inte konstigt när hans plånbok var helt tom dagen efter och han hade 800 kronor i den med sig till julbordet(observera att jag handlade på mitt kort).
Vi åt, gud vad vi åt....Mmmmmm det var riktigt gott och fint julbord, med Galenskaparna som uppträdde, vilket tryck där var, herregud säger jag bara.
Stig var full, skit full, han trodde filtarna vi fått runt våras axlar ingick i showen, fast dom hade vi fått av personalen för det drog på våra ryggar (satt med dörren bak oss), detta förstod han först igår när jag förklarade vad vi hade haft filtarna till. Då säger han "jag trodde det var någon typ av cape som ingick i showen, fast jag undrade varför alla inte fick en, det var ju cowboy tema på showen".... Ja vad ska man säga ! Vi skrattade gott åt det....
Nova hade varit super ledsen hemma på lördgaskvällen, ville INTE ta flaska så det hade varit livat glatt innan farmor fick henne till det, men sen hade hon ätit, mycket....ja då var väl flickebarnet så utsvulten av både gråt, skrik och hunger så hon hade inget annat val, storasyster hade varit och hjälpt till så farmor skulle göra rätt. Tur vi har henne, kloka flicka som lär sig av mamma varje dag!
Älskar mina underbart vackra flickor så mycket....
Värre var det med mina gigantiska bröst på söndagsmorgonen, stora, sprängfyllda, AJ dom gjorde ont. Hade ju ändå pumpat på natten när vi kom hem, men det hade runnit till bra under nattens lopp, ville bara amma men kunde ju inte det riktigt ännu...Fick pumpa lite till, phu vilken lättnad en befrielse, smärtan släpper, TACK !
Vilket projekt det är att vara borta när man ammar, blir bara en massa jobb dagen efter, men samtidigt så jä*la kul vi hade, glömde ju nästan bort det, man måste ju vara annat än mamma ibland också det är man väl unnad... så man får stå ut med sprängfyllda pattar ibland!
Undra hur stora bröst tjejer med bröstförstoring får när dom inte ammat på x-antal timmar, dom måste ju vara gigantiska, herregud jag tycker mina är big size...(hmmmmm...)
Vaknade upp till värsta goda doften av mat, har ju en svärmor som är otroligt fantastisk på att laga den bästa maten... svärfar skulle ha 60 års kalas, mina föräldrar och hela tjocka släkten skulle komma 14.00 så det var bara att ta sig i kragen, gå upp, duscha och fräscha till sig. Skönt med en lång dusch och 2 underbara flickor som mötte mig i hallen när jag var klar.
Värre med Stig, han låg kvar och vilade upp sin "ormkropp" till in i sista stund, han var INTE kry.
MAT, ja den satt på sin plats, var jätte hungrig (förmodligen för jag kräktes upp julmaten, tur man inte betalade julbordet själv), gud vad vi åt denna dag...också.... hmmmmm skiter i vikten, älskar mat !! Hade en så trevlig söndag med mycket mat, snack, och skratt.
Hemma igen i vårt eget lilla hus på kvällen, var vi väldigt trötta allihopa, fixade till oss, gick upp satte på en film, men efter 10 minuter sov vi alla 4 som stockar klockan var då inte mer än max 21.00, börjar vi bli gamla? Orkar man inte mer än detta? Ett ynka julbord och hemma klockan 03.00?!
Nej det gör man nog inte, men det gör inget, för att få lägga sig klockan 21 med gubbe och barn är den mest härliga upplevelse man kan få....Slår alla julbord och 60 årskalas !



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar