måndag 28 december 2009

Thailand igen, ja så får det bli !


.....Äntligen har vi beslutat oss för ytterligare en resa till det underbara, varma, helt sagolika land Thailand som vi besökte -06.
Ja nu blir det av igen, det ska bli så skönt med värmen.... min bästa kompis som ger mig så mycket ny energi och gör min kropp mycket mer välmående...
Massagen man kan få där nere för en super billig peng som får alla mina "elaka" och "dumma" knutor i min rygg att försvinna, så jag mår bra igen...dom drar och sliter i min kropp, men inte för att vara stygg, nej tvärtom.... för att jag ska må bra igen, det är såååå skönt och jag älskar det !
När våra kompisar ringde och frågade oss om vi ville komma och bo med dom 3 hela veckor i värmen tackade vi inte nej...det går bara inte...nej det gör det faktiskt inte....
Helt plötsligt satt jag med Stig i ena luren och Anders i den andra, han kollade billiga flygstolar till oss och helt plötsligt var resan beställd, ja nu är det försent att ångra sig. Ett hus lite uppe i bergen i Phuket, lite ovanför Kathabeach där vi bodde sist, så ska vi bo denna gången, inte på hotell, nej nu får vi reda oss själv...i ett hus med Anders familj på 3 barn och 2 vuxna. Hur ska det gå?! 4 vuxna och 5 yra små troll ungar som skuttar runt överallt i 3 veckor... det är länge....HJÄLP ! Klart det blir jätte bra det hoppas vi på, får helt enkelt göra det bästa av situationen.
Hoppas vi kan få se lite mer av detta underbara land denna gång, utforska det vi inte hann med sist vi var där. På 2 veckor hann vi inte med mycket mer än Phi Phi öarna och Koh Lanta, så nu är det andra ställen vi kommer spana in. Hyra bil, åka tuktuk, ja det blir mycket resande med förhoppning att det kommer fungera bra trots småbarn med på resan.
Vet inte hur det ska gå med lilla Nova som då kommer vara 1 år och 1 månad när vi beger oss, men det är nog inga problem, duktiga lilla flicka !
Nu blir det verkligen en sträng budget som gäller fram till september 2010, man blir ju inte fet på att gå hemma och vara mammaledig, så nu får vi verkligen spara och vara duktiga om vi ska kunna leva gott där nere i 3 veckor.
Nu är det inte många dagar kvar till det nya året som jag ser fram emot så mycket. 2010 detta år som ska ge oss lycka och ny sundhet.
Ja nu har man ännu mer en anledning att gå ner i vikt så man kommer i sin bikini utan att skämmas allt för mycket, nu ska det bantas !
Planering inför nyår börjar.....lokalen är klar... maten beställes....dekorationen ska inhandlas till dukning, ja nu har man att göra dessa dagar, pust !

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar