fredag 4 december 2009

Hårfrissan& gigantiskt julbord



Ska man tänka kilo när man är bjuden både på ett stort julbord där man vet det finns så mycket olika maträtter att man nästan kräker innan man är färdig och har provsmakat allt?!Eller ska man fortsätta äta, fast man inte får plats med mer.... För det är ju så man gör, stoppar i sig och tänker bara lite av detta också och lite av detta hade varit gott, fast man inte får plats med en liten liten smula till egentligen....Varför är det så? Och varför gör man så? Man tänker när man sitter på stolen och inte vet om man ska gå in på toaletten och stoppa fingrarna i halsen, "så här mycket ska jag inte äta nästan år", men sen sitter man där igen året därpå och är lika rund och trind om magen....Stoppar i sig samma mat... Fy farao att man aldrig lär sig.....Och inte nog med det efter maten så är det godisbord med kaffe och gräddtårta och julgröt, hur vill dom tro att den lilla magen ska må bra av detta? Och det är ju skam att hoppa över något, är ju liksom ett måste ingen jul utan ett fullbordat julbord....
Sen kommer kalaset på söndag, ja min bantningsplan har redan spruckit, ni ser det går inte, suck....
Väntar till efter nyår, så var det och så kommer det förbli, sen jä*lar ska det bantas!
Var och gjorde vid håret i går, ska spara till långt igen hade jag tänkt, fast den här väntan är inte rolig, man har liksom någon konstig tråkig moppefrisyr innan man får långt igen, den blir liksom aldrig snygg...Färgade håret för att känna att det ska se lite roligare ut, lite med rött inslag denna gången, blev faktiskt jätte bra.
Ja jag vill nog ha det långt igen, jag har ju gjort så här tusen gånger, låter det komma halvvägs sen ryker det av igen pallar inte vänta, men denna gången ska jag vänta ut det...Var längesedan jag hade riktigt långt faktiskt.
Satt och funderade på om jag skulle unna mig en massage innan jul undertiden jag fick ögonbryn färgade och plockade & håret schamponerat, guuuuuuuuuuuud vad skönt det är, varför är det inte lika skönt när man själv kör sina naglar i huvudet och masserar?! Jag kan längta till jag ska till frissan bara för schamponeringen, struntar i att tvätta håret innan så man får det gjort där, är så gudomligt skönt.
Mmmmmm massage det hade jag behövt nu efter 9 månaders graviditet, man tappar liksom fokus på sin kropp och hållning känns det som när man går där och bara blir större och större.. (10 kilo och ser ut som en förstorad golfboll)
Efter 2 graviditeter så är kroppen inte samma kropp som den var tidigare, jag nu ska jag faktiskt ta tag i detta och ringa för en tid.
TRÄNA PÅ GYM hade jag också behövt göra, får höra det från allt och alla, jag vet att det är det bästa. Stärker muskulaturen, som min sambo säger "är i vilande läge" (förstår inte alls vad han menar)... Usch vad jobbigt, vad har det tagit åt mig, blivit så lat, tycker mest livet i soffan är intressant nu och zappa på min fjärrkontroll,
Försöker vara ute minst 1 gång varje dag på en promenad med vagnen för att Nova ska få luft, ibland blir det 2 och då har jag varit super duktig tycker jag själv. Det är ju jätte skönt när man väl kommer ut, det är bara det där innan man kommer till skott som är jobbigt.
Som sagt efter nyår har jag inget val, då ska demonerna dö finns inga andra alternativ....






1 kommentar:

  1. Hittade allt hit! Ska bli skoj att följa :)
    Kram MG

    SvaraRadera