tisdag 22 december 2009

Min underbara mamma/pappa, bror & syskonbarn!



Alltid lika kul att styra bilen mot Stoby där jag dels har mina underbara föräldrar + min bror och hans familj.
En snabb visit till mamma/pappa (mormor/morfar) för att egentligen bara säga hej!
Inte bara så lite det, är alltid lika kul att träffas fast vi gör det flera gånger i veckan, i allafall mamma och jag eftersom hon kommer in till mig nu när jag går mammaledig om dagarna, hon måste ju kolla läget med Nova som hon säger...Mamma är sjukskriven för tillfället så hon har ju tiden att tillbringa med sin dotter och sina barnbarn lite mer nu. Ljuvligt att få mys så ofta!
När vi suttit och blivit lite bortskämda hos mina föräldrar körde vi (stora) huvudgatan ner i Stoby för att sen svänga in en runda till min bror med familj, som bor i nederkanten av denna lilla mysiga by....
I köket stod Git som rörde i grytorna och skulle bjuda oss på tacos, mums vad gott...
Barnen är så glada för varandra som kusiner ska vara, dom pratar i munnen på varandra och ska berätta saker hela tiden, ja herregud vilket stim det blir direkt...Och inte nog med det för Hannes och Wiktor dyker ner i bilstolen och ska kolla så allt är bra med deras nya älskade kusin Nova som dom är sååååå glada för ! Hannes 9 år har sagt han ska hämta henne (Nova då alltså) på disco med sin fina Epatraktor som han tänker köpa när han blir stor och sen ska han skydda henne på stan från killar som är störiga mot henne, det är kusiner det... med äkta kärlek till varandra....
Efter god mat och glöggdrickande till hispiga, ja rent ut sagt den mest korkade människa som går i ett par skor (gucci eller vad f*n det nu är)... just det självaste fru Anna Anka på 3:an så packar vi in alla barn i bilen för att ta oss hem, -13 grader stod termometern på i bilen, oj vad kallt det var, men gud så vackert det var ute...Kusinerna skulle följa med, klart dom ska det fasters älskade pojkar. Sova över det är så kul, och slippa fritids ännu bättre...
Väl hemma kilar barnen upp på Nellies rum för att ligga som packade sardiner i hennes säng eller på madrass på golvet för att titta på Ice age 3 med popcorns skål och julmust, vilken härlig skock med kusiner som bara älskar varandra så mycket!
När tv:n inte hade mycket mer att bjuda på (enligt mig) så tog jag lillan och gjorde oss 2 redo för natten, klockan var då 23.30 men Stig skulle ligga kvar han skulle se klart en film.
Somnade Nova i sin säng, släckte tv och dvd på Nellies rum, där 3 fismumrikar snarkade allihop, 1 i sin säng 2 på madrass, popcorn på hela golvet och utspilld julmust...suck...ja det är väl så det ska vara när man har haft riktig filmkväll med sina allra bästa kusiner!
Nu var det min tur att hoppa ner i min favorit...min säng...alldeles renbäddad....kan inte bli bättre !

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar