lördag 12 december 2009

Home alone...Bara jag & Novamys !


Ingen Calle vinst, synd...Fast Erik är också jätte duktig, har hört hans låt på radion 100 gånger idag känns det som, nej men inte långt borta... jobbigt när dom spelar sönder låtarna innan de hunnit vara i radio mer än 2 dygn...
En lördag som ser ut som alla andra dagar i veckan, ingen skillnad...tyvärr...Det är ju så när man går hemma och är mammaledig, man har INGEN koll på dagar, klocka, mat, ja allt blir snurrigt.... Förstår min gamla farmor som sa att dagarna var likadana, ja det är faktiskt så.
Saknar jobbet, rutinerna, strukturen som jag helt har tappat någonstans mellan sofforna, hittar inte tillbaka igen... AHHHHHHH.... Jag hatat det, blir så arg på mig själv, får inget gjort, är så försoffad...Hade fler järn i elden när man jobbade heltid och Nellie hade aktiviteter på kvällarna, fick mer gjort, mer städat, mer handlat...Mer ork....
Tittar på min älskade lilla prinsessa och funderar på om vi ska klä oss, gå en lång runda med vagnen, fast det är ju så mörkt och jag är ju så rädd när jag går själv...Hatar mörkret...ÅNGEST !!! Tror att alla jag möter eller alla som går bak mig är en mördare, ska sticka en kniv i mig eller skjuta mig, vet inte varför jag blivit så nojjig...Håller mig helst inne när mörkret faller på, skönast så för här är jag trygg ingen som kan göra mig eller mina barn illa. Blivit helt jä*la paranoid för f*n....
Nova sitter och är högröd i ansiktet och bajsar för fullt, men lika glad för det, finns inget barn som är en sådan solstråle (jo naturligtvis finns det fler)när hon är nyvaken, ner bajsad, trött, vad som... Du underbara barn, älskar dig så oerhört mycket. Storasyster var lika duktig när hon var liten, ja ni är så underbara båda två !
Slagit in dom sista julklapparna ikväll när jag var själv så ingen liten Nellie skulle komma och lägga sin lilla söta näsa i blöt. Färdig...Kan ni förstå jag är KLAR, Lördagen den 12/12 inte illa va? Mmmmmmm duktiga Helle! Trodde inte jag köpt så många julklappar, men det blev visst en hel del var till dom. Bortskämda små barn, ljuvligt !!!
Nej jag får spatt av att bara sitta inne så här...själv...inget socialt mer än tv:n får dra på mig kläderna och göra mig redo för en mörkerpromenad till Maxi ihop med mördarna som tassar rundor överallt, jag hör dom och ser dom, jag vet dom finns där nära mig...Fast lite gott det måste jag ha...Mina godisdemoner finns kvar, nyår är nära...Jag kämpar...det går inte bra!!! Bryr mig inte idag, tröstar mig med någonting när ingen är hemma hos mig. (undanflykter till allt)
Nellie sover borta, Stig på glöggfest, jag och Nova ska ha mys nu...Mycket mys bara vi 2 med godis från Maxi efter en härlig promenad....Jag ska bege mig nu...JAG VÅGAR !

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar