måndag 14 december 2009

Källarestädning som slutar på tippen !


Nu jä*klar har jag fått upp ångan, började morgonen med att bada Nova efter en god frukost....Sen började kaoset hemma...Julstädning för hela slanten, började röja nere i källaren bland alla kartonger, tömmer... slänger... sorterar om... behåller en del...Tippen nästa, nu ska här minsann bli fint även i källaren, vet ju inte vad jag har i mina kartonger. Nu får det bli ordning en gång för alla!
Släpet står redo att fyllas på uppfarten, pallar inte se det mer, iväg med skiten !!!
Kommer vara bästis med killarna på tippen innan jag är klar, får kanske ett VIP kort så jag får smita före i kö, så mycket skit känns det som vi har, kommer få köra en hel del rundor Hässleholm-Vankiva... Får bli så för nu ska det bli rent, snyggt även i källaren.
Pengarna börjar rulla in från diverse företag som jag råkade vara så himla duktig att betala dubbelt till, skönt så man har lite pengar till julmat så vi slipper svälta på julafton.(Ett skämt)Sparpengarna börjar tryta, hahaha, ja vi har ju inte hunnit spara miljoner på sparkontot så det kommer väl till pass att få in några tusen nu. Ska aldrig klanta mig på det viset igen, har hittat en ny strategi att betala räkningarna på nu så detta inte ska hända igen för det var inte kul.
Jag och Nova sitter här och bloggar tillsammans hon med sin älskade nyckelknippa i plast som är så nerdreglad och jag med datorn, jag knappar på tangenterna, samtidigt som jag finner nya ord, meningar i huvudet, känns som man kunnat sitta i flera timmar och skriva om allt... och hon sneglar på sin mamma och ler med hela huvudet som bara hon kan, detta är vår solstråle verkligen, hon förgyller hela dagen för oss. Hon kollar sin mamma att allt är som det ska sen fortsätter hon dregla och tjabba på sitt eget lilla "ufo språk" som inte nått vår planet att förstå ännu...Hon försöker oj vad hon pratar med mig lilla underbara prinsessa, vår alldeles speciella lilla skatt !
Ska upp till Maxi idag och köpa en ny julgransslinga, när jag kollade vår gamla var den sönder, en lampa fick jag i handen, resten satt i sockeln kunde inte pela bort det, SKIT ! Får helt enkelt köpa en ny, för ljus måste man ha i granen, kanske fyndar lite nya kulor och glitter också...Har lovat Nellie hon ska få följa med och välja, sen ska det kläs gran ikväll! Ja det är lite tidigt, brukar aldrig klä så här tidigt men Nellie ville det så tvunget så okej varför inte?! "Är ju faktiskt bara 10 dagar kvar till julafton idag mamma" sa Nellie i morse, "det står du väl ut med att titta på den i 10 dagar"....Snälla mamma! Ja snälla mamma det är jag alltid......men att neka dessa stora fina råddjurs ögon är svårt när hon på sitt alldeles speciella sätt tittar så bedjande på mig...
Det är ju faktiskt bara en gran det gäller, inte mycket att orda om, vi klär den och har mys i kväll, så blir det jätte bra!
Källaren kallar på mig igen.... Kommer... ska bara natta Nova, hon ska sussa middag så jag får mer ro att stå på huvudet i dessa gamla kartonger igen.....Ska fortsätta dyka ner och slänga skit, dyka djupt, för nu ska det bort!!!!

3 kommentarer:

  1. du är flitig du!!!
    akta så du inte ramlar ner i en kartong där du står med huvudet nere och ändan i vädret ;)
    kram jenny

    SvaraRadera
  2. föresten är det i vanskiva du bor??
    Läste att där hade vatt skottlossning, inte så konstigt att du är lite rädd att gå ut om kvällarna, här i landskrona vågar man inte heller vistas ute efetr mörkrets infall, eller det är nog mest jag som är nojjig precis som dig!!

    kramar jenny

    SvaraRadera
  3. Hej snäckan !
    Nej jag bor inne inne i Hässleholm, är ca ½ mil till Vankiva, men ja det hade varit skottlossning där, läskigt....
    Kul du följer mig i bloggen ;)
    Kram

    SvaraRadera