tisdag 30 november 2010

Vilket underbart väder, men fruktansvärt kallt!

Tyvärr kan jag INTE lägga in bilder från Idol i fredags, eftersom batteriet på min mobil hade laddats ur så jag kunde tyvärr inte ta några bilder...bra gjort va? Jag fick vänta tills vi körde hem då jag kunde ladda mobilen i bil laddaren så jag kunde ringa hem och säga att vi kasade hemåt i snöyran...mellan Malmö och Lund gick det inte fort, vi kröp fram med alla dom andra bilarna i 40-50 kilometer i timmen.
Caroline tog en del bilder, jag ska be henne lägga ut dessa på Facebook så kan jag ta dom därifrån och lägga in här...
Vi hade i allfall en MYCKET trevlig kväll i Malmö arena, Nellie fullständigt exploderade av lycka, det märktes på henne...hon och Michell stod upp på stolarna och klappade takten så dom skulle se bättre...vi satt på "golvet", fast långt bak så barnen såg ju inte så mycket om dom inte stod upp...detta skulle vara bland dom bästa platserna (hette det) när vi beställde, men det kunde varken jag eller Caroline hålla med om, dom som satt på läktaren såg mycket bättre än oss.
Nellie hade fått nya kläder till Idol, klippt av allt sitt långa fina hår till en page....hon var strålande vacker vår fina Nellie!
Lilla Nova har fått ögoninflammation i helgen, så jag plockade hem lite bakteriedödande salva från jobbet...vi har nu tvättat det och smörjt henne och hon ser redan mycket bättre ut i sitt öga...jag tänkte lämna henne på dagis i morgon, men tyckte hon kändes varm och tempade henne...hmmmm...38,9 grader....feber IGEN, jag förstår inte vad det är med henne...hon har haft detta från och till hela hösten, suck...suck...suck! Hon får bli hemma med sin mamma hela veckan tills hon är kry igen.
I morse körde jag Nellie, Hanna, Michell och Betty till skolan, det var -12 grader...huuuu vad kallt, fast en underbar dag med en alldeles klarblå himmel och en stor sol som lyser på oss...det ger en energi!
Jag älskar advent, framför allt nu när det är snö ute, det är riktigt fint ute...hoppas snön får ligga kvar till jul så barnen kan glädjas ännu längre åt den vita, fina snö som dom har så roligt i när dom åker pulka till sent in på kvällarna i vår pulka backe på baksidan!
Idag ska vi på utvecklingsamtal med Nellies lärare, får se vad det har att ge?! Nova stannar hemma hos Caroline så länge så slipper vi asa ut henne i den kalla novemberkylan som råder idag...
I morgon är det 1 December och snart är detta året slut...åren springer iväg och jag hinner inte riktigt med...vad händer?!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar