fredag 19 november 2010

Bullbak till Nellies klass

Varför ska det vara så många måsten? framför allt är det så just nu med Nellies klass...är det bara jag som är trött för tillfället och inte orkar vara en snäll och duktig klass mamma som hjälper till med allt dom ska göra?! eller blir det för bra helt enkelt?!
Nästa helg ska dom stå på torget och sälja bullar, kakor, muffins etc....och jag är inte alls sugen på att ställa mig och baka en trippelsats med muffins till henne....suck! Usch vad jag känner mig taskig och oengagerad....men det är tyvärr sådan jag är just för tillfället...trött, sliten och mest bara gravid...har en liten 15 månaders som hänger runt mina ben 24 timmar om dygnet och en mage som börjar växa...är jag gnällig nu eller får man lova att spy av sig?! Stig är ju inte hemma så ofta och hjälper till med alla dessa sysslor som ska göras på vardagarna, så trött får jag nog lov att vara....man är ju inte 20 längre och det märks tydligt!
Det ska göras en massa olika saker i Nellies klass nu eftersom det ska sparas till klassresan i 6:an, vilket man kommit på i all hast just nu, när det snart är 2:a terminen i femman hon går...jag blir sååå trött...detta har vi pratat om sedan dom började 3:an, men ingenting har hänt...
Jag kan tycka man har häcken full med allt annat, men det är ett nödvändigt ont att hjälpa till om dom överhuvudtaget ska komma iväg på någon resa i 6:an.
Idag ska jag till tandläkaren och fixa min framtand igen så den blir hel och fin igen, hoppas verkligen på ett bättre resultat denna gången, annars blir jag fullständigt vansinnig...
Stig kommer hem ikväll, sen blir det mys i helgen, med god mat...Alexandra ska sova över mellan lördag och söndag annars händer det inte ett dugg i helgen, vilket ska bli sååååååå skönt!

2 kommentarer:

  1. Finns billiga muffins på Netto köp ett par paket =) Ibland tycker jag oxå att de gå till överdrift med dessa klass aktiviteter , jag sa på ett föräldrar möte att jag betalar hellre 500 kr till klasskassan för att slippa sälja div saker och då fick en massar sura ögon på mig =) sköt om dig sweetheart du fixar det annars kör en runda till Netto hahahaha!!! kram Delicia

    SvaraRadera
  2. Hahahaahha....japp jag åker till Netto, låter som en bra idé!
    Detta är såååå tråkigt, jag håller med dig..lägger hellre 500 kronor i klasskassan så är det gjort.
    Har lite annat att tänka på än att stå på torget och frysa ihjäl....fy vad jag känner mig oengagerad och stygg mot Nellie....

    SvaraRadera