tisdag 16 november 2010

Tandläkarebesök

I går var jag och Nellie hos tandläkaren, man har ju gjort roligare saker än springa där...men det är tyvärr ett nödvändigt ont minst 1 gång per år...
Det blev en dyr ½ timme i den stolen...1710 kronor fattigare, då jag hade en liten,liten bit emalj som ramlat av sidan på min ena framtand, så dom fick sätta dit en bit plast + ta bort lite tandsten...jag blir lika förvånad varje gång man ska ställa sig och betala, för under 1000 lappen kommer man f*n aldrig oavsett om man bara undersöker, tar tandsten och röntgar. Jag har ju faktiskt den turen att jag har väldigt starka tänder och har haft väldigt lite hål under alla mina 35 år, men jag får betala lika snällt för det!
Nellie hade inte heller några hål och har aldrig haft några (fast det slarvas en del med tänderna) skönt!
När jag sen sitter på kvällen i soffan och tittar på tv, trillar plast bitjä*eln av, så jag satt helt plötsligt med en liten bit av på tanden igen...men va f*n ska det inte hålla bättre än några timmar om man har betalt så mycket pengar?! Det blir jag som kommer ringa tandläkaren direkt Nova är lämnad på dagis idag och jag ska begära en ny tid snarast med en ny gratis lagning av min lilla tand igen som inte är hel...Hrmmmmmph!
I helgen jobbade jag lördag och söndag, det är trevligt att träffa människor, att man får komma hemifrån och göra lite annat....precis detta jag har längtat efter, men snart sitter jag här igen och är mammaledig...ensam och rastlös...det är ju tur det är sommar när bebisen kommer, men det hjälper mig inte så mycket eftersom jag var så trött på att gå hemma med Nova....ja ja vi får se vad det blir av det hela, ska inte måla fan på väggen, blir kanske hur trevligt som helst att vara 3 barns mamma och serva mina barn 24 timmar om dygnet...hahahahahaha vi får helt enkelt se!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar