fredag 5 november 2010

Som en grå liten mus....

Varför känner man sig så ful, grå och tråkig den här årstiden? Det hjälper mig inte mycket att vi varit iväg 3 veckor och man fick lite färg, för den är redan borta....nu sitter man här igen och känner sig som en gammal mus som får pisk av katten och bara hoppas på att överleva denna höst och vinter....
Idag har det varit fullt pådrag med folk här hemma, Nellies kusiner Wiktor och Hannes har varit här...dom kom hit för att va med Nellie men det slutade med att dom satt inne hos Michell och spelade x-box och dator så Nellie cyklade med Julia till badhuset några timmar istället.
Till helgen är det Alla helgon och då ska jag gå till kyrkogården och tända lite ljus tänkte jag, både på farmor och farfars grav och på Malins grav....ja du lilla Malin det är mer än 11 år sedan du lämnade mig och alla andra, och jag har fortfarande lika svårt att förlika mig av tanken att DU faktiskt inte finns mer hos mig...det var inte rättvist att det blev som det blev...jag träffade din mamma när Nova var nyfödd och då sa hon att hon blivit så glad när hon såg oss på bilden i Norra skåne och att vi skaffat 1 barn till. Nellie var ju bara 6 veckor på din begravning. Jag vet att du hade blivit glad att få se mina barn växa upp och kanske jag dina?! efter du avslutat din sjuksköterske utbildning som du hoppade på (och försökte få med mig, fast pappa sa nej...hahahaha) i Kalundborg i Danmark...jag tittade på gamla kort på oss för lite sedan och hörde låten Nothing compares to you med SineadConnor det var ju din låt som du älskade, du köpte singeln och körde den på fullt blås på mitt rum...hahahahah! Jag har kvar skivan och tänker på oss varje gång jag ser den i påsen. Nova har precis somnat så nu ska jag faktiskt slänga mig med pizzafylld bug på soffan och blicka på skålen med blandgodis, för jag är så mätt att jag inte får ner en endaste bit till...lite julmust ska jag dricka, men min mage sprängs nog snart alltså för jag mår pyton...usch och fy och pi!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar