onsdag 3 november 2010

Gott & blandat!

Igår hade vi ett projekt, vi bytte rum till Nellie hon ville ha ett större rum så det fick hon...det blev faktiskt jätte bra och Nellie blev glad och nöjd! Efter mycket slit och släp på möbler och kläder som ska bytas från ena garderoben till den andra, så var vi vrål hungriga!
Det blev makaroner och köttbullar, hade inte mycket mer gott hemma i frysen...
När Carline kom från jobbet hade hon både Jazmine och Nova med sig hem, så snällt att ta med dom hem från dagis så jag och Therese slapp springa i från hela flytt kaosen för att hämta dom...
Jag och Caroline tog cyklarna och cyklade till Coop och handlade hem det viktigaste, orkade inte kånka på för mycket!
I förrgår fick jag reda på att en gammal "kompis" hade omkommit i en tragisk arbetsolycka i fredags...fy vad tråkigt, han lämnade efter sig en sambo och 2 underbara barn på 3 och 6 år, det konstiga är att jag såg honom i torsdags på Maxi, sen händer detta på fredag förmiddag...ruggigt och sååå ledsamt. Jag tänker på familjen och hoppas verkligen dom hittar tillbaka till livet igen, för just nu är dom nog långt nere....fy farao så långt nere!
Det märkliga med allt är att man vet f*n inte från den ena dagen till den andra om man lever nästa dag eller nästa timme...en olycka kan vara framme när man minst anar det, lurar så fult runt hörnan...tänker ofta på det med tanke på att Stig är ute på vägarna och kör alltid...
Idag har det blivit riktigt städat när Nova var på dagis, skönt...har faktiskt inte orkat städa så grundligt efter vi kom hem från resan. Men idag fick jag ny energi och satte igång, det är så skönt när det väl är gjort!
Kajsa min fina gamla vän som lämnade Hässleholm för 11 år sedan, och idag bor på Grundsund utanför Uddevalla med sin sambo och 2 underbara pojkar, var hemma hos sina föräldrar och hälsade på så vi tog oss en fika på stan och tjabbade om både gammalt och nytt i våra liv...så kul! Hoppas verkligen vi ses snart igen, det var riktigt mysigt att få träffas...
I kväll ska jag baka en äppelkaka med alla äpple som mamma var och lämnade hos mig igår, gott ska det bli...med mycket vaniljsås på...mmmmm vad smaskigt!
Jag har suttit i mitt kök och följt den vackra lönnen utanför mitt fönster, med dom blodröda vackra bladen. Jag har sett hur den har förvandlats från röda till gula blad och som nu helt plötsligt inte har några blad kvar...den står helt naken och ser så kall ut, så snabbt det kan gå, nu är det verkligen den värsta och tråkigaste årstiden på hela året...vi har till och med skruvat tillbaka klockan till vintertid, alltså mörkt klockan 17.00 (snart 16.00) SUCK! Bara att bita ihop och gå i ide tills det blir mars månad och man ställer om klockan igen till sommartid!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar