tisdag 23 november 2010

3 dagars feber...

...ja det är precis det Nova har fått, i morse när jag skulle byta hennes blöja så såg jag att hon hade alldeles röda prickar på sin mage och rygg...lite, lite i nacke och ansikte...
Jag misstänkte det var 3 dagars feber, googlade på nätet och mycket riktigt stämmer det in...först hög feber i 3 dygn, sedan bleka röda prickar på mage och rygg som sprider sig på hela kroppen. Nova är pigg och feberfri igen så på torsdag blir det jobb för mig, skönt att jag slapp vara hemma mer med henne...
Nellie är hemma från skolan idag, hon hade feber i går kväll och kände sig hängig, jag lät henne vara hemma idag...hon ligger under sitt täcke i soffan med Disney Channel igång och spelar samtidigt flitigt på sitt Nintendo DS.
Nova har börjat att visa sitt rätta jag...hon har redan börjat visa när hon blir sur och inte får som hon vill, hon vänder bort huvudet tvärt och knycker med nacken och visar att hon blir sur...och då menar jag sur, då fungerar det inte med att locka till sig en kram eller en puss för då tjurar hon...hahahahha är det inte underbart att dom börjar redan i denna åldern.
Vädret idag är inte alls trevligt, det är regn och snö blandat om vartannat...fy vad tråkigt! och jag som ska köra Stig till Örkelljunga senare i kväll, hoppas verkligen inte att det hinner bli rikligt med snö innan dess...för då blir jag riktigt nervös...HATAR köra bil när det snöar och är halt...
Jaja...dagen ska inte gå ut på att deppa över detta trista väder, eller att vi är lite halv krassliga hela familjen, nej nu ska jag ta tag i denna dagen och hoppas på det blir en bra dag i allafall...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar