fredag 3 december 2010

Febern är hög på vår lilla prinsessa.....

Nova är såååå sjuk, stackars liten....hon började i söndags med sin ögoninflammation som jag snabbt såg bli bättre...men tji fick jag, den smittade över till andra ögat och det har fortfarande inte gett med sig, nu är det båda ögonen. Varje morgon är ögonen helt igen klistrade så jag får tvätta upp dom...fy farao stackars tös....fast i morse var det inte så farligt som tur är...ska hon äntligen bli fri från det?
I måndags kväll började febern på henne, den har bara blivit högre och högre...den var 40,0 i 2 dagar, annars har den legat på runt 39,7 ca...jag ringde VC igår för att höra vad jag skulle göra?! dom sa till mig att vi inte var välkomna dit....ursäkta vad sa du?! "en läkare ringer upp er vid 14.30 för vi vill inte ha hit er eftersom vi misstänker ni har influensa" fick jag till svar....jag blev helt kall inom mig och tänkte är det så här vården i Sverige är på väg? att avvisa sina patienter....hmmmm!
Läkaren ringde och utan att varken lyssna på Novas rossliga lungor eller titta i hennes variga ögon, känna på hennes heta kropp som kokade av 40 graders feber som den gjort i flera dagar så skrev hon ut mollipect och bricanyl per telefon....det är helt otroligt! "fortsätt med febernedsättande"..."helt okej med hög feber på barn 1 vecka" var svaret...jag stod helt apatisk med luren i handen och fick inte för mig att säga så mycket mer...shit alltså! Vad händer om 1 vecka om hon inte blivit bättre?! Då kör jag in med henne till akuten själv, så får dom sparka ut mig om dom vill...men jag kommer krampaktigt hålla mig kvar tills dom vet vad som är fel.
Idag har inte Nova haft så hög feber på dagen endast 38,5 (dag 5) så jag håller verkligen tummarna för att det vänder nu....hon dreglar jätte mycket så det är väl nya tänder samtidigt + en snorig näsa som man får torka var 3.dje minut...lilla, lilla prinsessan!
Nellie vår andra prinsessa är en duktig storasyster som hjälper sin mamma så gott hon kan, både med att ta Nova eller fixa andra saker till mig, jag är så glad jag har henne!
Eftersom jag fortfarande inte har hittat sladden till min mobil, så kan jag inte lägga ut bilder från mobilen...sorry! Ska leta mera...fattar inte var den tagit vägen?!
En lugn fredag blir det för övrigt...vi inväntar vår pappa/sambo sen ska vi äta en god kycklingfilée gryta med ris och sallad...titta på Idol och hoppas på en friskare helg än veckan som varit!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar