onsdag 29 december 2010

Gott nytt år!

Förlåt, förlåt, förlåt...det har varit mycket nu med julen därför inget bloggande...känns som jag inte har kraft och energi till att sätta mig vid datorn, tappat stinget över att blogga....tyvärr!
Julen har varit riktigt bra...både matmässigt och julklappsmässigt, alla har varit glada och nöjda!
Vi firade julen i Perstorp i år...utan mina föräldrar, men det gick bra ändå...vi var själva med farmor och farfar och det var faktiskt riktigt skönt!
Nellie och Nova slet som djur med sina klappar...Nellie öppnade nog majoriteten av Novas klappar också, för hon tyckte det tog för lång tid för henne....Nova förstod inte så mycket av det denna julen, precis som förra...men nästa jul är hon mer medveten vilket ska bli skoj! Nellie agerade tomtenissa och delade ut alla klappar till oss...hon var så hejalös och ville gärna ta sin egna hela tiden, men vi stoppade henne och sa att hon fick dela upp det så alla hade chans att få en liten klapp före hennes var slut...hahahhaha!
Eftersom klockan blev mycket på julaftonskväll och vi var fullkomligt övergödda av god mat och dryck så bestämde vi oss för att stanna kvar över natten...jag nattade Nova vid 22.30 och somnade givetvis själv som en klubbad säl med kläder och allt på...herregud så trött jag var av all mat! Vaknade till när Stig kom ner och skulle lägga sig, Nellie hade jag inte ens reflekterat över att hon lagt sig och sov som en stock hon också...jag klädde av mig kläderna, la mig till ro (hoppade över tänderna) och somnade om på 2 röda utan att blinka...
Vi sov allihopa till 09.15 innan vi kom upp till en god frukost serverad på ovanvåningen...det var knappt man kunde trycka ner mer efter gårdagen!
Vid 13 tiden kom Stigs storebror Kenneth med sin fru Lina och lilla kusin Ville för att äta lite julamiddag tillsammans med oss andra, trevligt!
Kvällen blev sen även på juldagen, men vi beslutade oss för att köra hem och lägga oss på vår egen soffa till en film och lite gott...nu var jag fullkomligt slut efter julens festligheter!
Nova och Nellie hostar och snörvlar fortfarande, även jag och Stig är inte helt friska vi heller...alltså omgång 2 har sköljt över oss...suck!
Jobb, jobb, jobb har det varit senaste veckan...känner det i kroppen nu, jag är trött...jätte trött, det är faktiskt tufft att stå upp hela dagar från tidig morgon till sen kväll...men jag är glad för mitt jobb så jag får härda ut!
Nyårsafton ska vi vara här hemma några stycken, så det blir till att storstäda i morgon så vi kan bjuda hem folket utan att skämmas ihjäl....så farligt är det väl inte, men en del dammråttor har hittat ut ur sina gömmor...toaletterna måste rengöras och tvätten ska vikas in i sina respektive garderober.
Min pappa har börjat jobba igen, han väntar på svar på röntgen nummer 2 som inte har kommit ännu...så får vi se vad den visar?! Han känner sig piggare och har inte så mycket huvudvärk längre....mystiskt det som hände...finns fortfarande inget svar på varför han svimmade av bakom ratten och körde rakt ner i en bäck...

Jag vill passa på att önska alla ett riktigt GOTT NYTT ÅR och ett förhoppningsvis underbart 2011

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar