tisdag 14 december 2010

Luciafirande med hög kvallité....

Jag är så dålig på att uppdatera min blogg...förlåt! Känns som dagarna rullar på, fast jag egentligen inte har så jätte mycket för mig....fast ändå massor att göra! Konstigt det där?!
Nova är fortfarande inte helt frisk, inte jag heller...en riktigt seg förkylning detta, ett virus som kan ta flera veckor att läka ut...ja det är bara att kämpa på och ta dagen som den kommer och hoppas på en förbättring för varje dag. Nova ska till dagis idag i allafall så hoppas vi på att hon får stanna mer än 1 vecka innan nästa grej kommer...jag hör henne hosta i sin säng det lilla stackars barnet, när ska detta bli bättre mån tro?!
När jag jobbade i helgen så tittade jag i datorn vad läkaren skrivit ut till Nova (som hon ordinerade per telefon när vi inte var välkomna till VC) då fanns där recept på Mollipect och på Bricanyl precis som hon lovat att skicka, fast problemet var det att hon hade skrivit Bricanyl med turbohaler....hmmmm hur f*n tänkte hon där?! Att en flicka på 16 månader ska kunna andas in pulvret själv med en turbohaler?! jag tror jag dör, inte nog med att vi inte fick komma dit, då skriver hon ut helt fel till henne också...till och med ett barn på Novas dagis skulle kunna räkna ut att man ska ha flytande bricanyl till ett barn i den åldern...ja det säger väl allt när man kan skriva ut olika mediciner per telefon utan att ens lyssna på barnet...skrämmande!
Igår var det lucia firande med Nova på dagis...hon hade sin lilla tomteklänning med tillhöörande luva på sig, så söt hon var vår älskade lilla flicka.
När barnen kom in i det mörkerlagda rummet, med en vacker sång, såg Nova oss nästan direkt fast hon satt faktiskt kvar i Janeths knä utan att bli ledsen...fast efter en liten liten stund fick lilla Tintin syn på sin mamma och blev ledsen...eftersom Tintin började gråta började Wilhelm gråta och då stämde lilla Nova in i denna fantastiska kör av gråt efter sin mamma...hahahahaha!
Resten av barnen fortsatte glatt att sjunga, och våra 3 barn fick sitta hos respektive föräldrar tills luciatåget gick ut igen och det var klart!
Underbart goda bullar och pepparkakor bjöds det på tillsammans med massor av barn och vuxna som glatt pratade med varandra. Trevligt att träffas så för det händer ju inte så ofta...en del föräldrar ser man aldrig ens.
Nellie gick lucia i skolan, hon lussade först i Västerkyrkan, sedan på Kvantum och till sist i skolan, detta var bara för lärare och elever, så i morgon kväll blir det för släkt och vänner klockan 18.30 det ska bli jätte kul att se...mormor och morfar kommer också och tittar och det gör Nellie ännu mer stolt och glad!
Jaha då var denna lucia överstökad för denna gången, skönt...nu är det bara julafton och nyårsafton kvar sedan är det äntligen ett nytt år igen att blicka fram på...JAG ÄLSKAR när det är ett nytt år, då vet man att det snart är vår, att det snart blir ljusare, att det snart är sommar och varmt igen...härligt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar