lördag 18 december 2010

En riktigt trött och seg helg!

Nu har jag äntligen hittat sladden till mobilen så jag har kunnat lägga över lite bilder på datorn...jag hade ju lagt den i samma låda som vår videokamera och dess laddare låg i...snacka om taskigt minne!
Det hjälper inte mig att jag hittat sladden för nu kan jag inte lägga ut bilderna jag skulle på grund av att jag kladdade till det och hittar tyvärr inte bilderna i datorn...hmmm, vet inte vad jag gjorde för fel?! Det går inte att föra över dom fler gånger heller, för dom är redan tömda från telefonen in i datorn....men var f*n tog dom vägen då?!
Pappa har fått komma hem på permission över helgen, så vi var där ute med en blomma och en liten present i går, han blev glad...han tyckte nog det var skönt att få komma hem.
När vi blivit bjudna på glass och suttit ett tag och pysslat om morfar så körde vi hem igen då Nellie började bli rastlös och ville leka med någon kompis.
Alexandra kom hem till oss och det bestämdes att dom skulle sova över...det var mys till Toy story 3 i soffan innan flickorna satte sig vid datorn på Nellies rum en stund. Det var en lugn fredagskväll med 4 trötta tjejer som slocknade rättså tidigt allihopa faktiskt.
Idag har vi inte orkat göra mycket mer än bara gått rundor i våra myskläder, ätit middag, hängt upp lite tvätt och framåt kvällen gick först Nellie in i duschen och sen jag...fy vilken slappedag! Skönt faktiskt!
Nova har inte ens varit utanför dörrarna idag...ja det har ju inte Nellie och Alexandra heller för den delen....Hade det inte varit för att jag är hundvakt i helgen så hade inte jag heller gått många meter utanför vår ytterdörr idag...
Snön den har yrt rundor hela dagen, det är först nu i kväll den har avtagit...det är riktigt vackert ute, snön får gärna ligga nu över jul och nyår för att sedan försvinna så vi kan få lite vår...
Nu ska vi sätta oss i soffan och äta lite chips och dricka lite gott, till något bra tv program som tv har att erbjuda denna lördagskväll...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar