söndag 2 januari 2011

God fortsättning!

I går orkade jag inte mycket...jag vaknade på morgonen och kände mig nästan bakfull jag också, fast jag inte druckit en droppe alkohol....kanske var syret som Stig släppte ut i sovrummet jag blev "bakis" på för han var bra rund under fötterna när han kröp i säng vid 02.30
Jag hade svårt att sova, jag låg och funderade på mycket och lyssnade till Novas tunga andning och Stigs snarkningar innan jag kunde sluta mina blå och komma till ro ordentligt!
Nova fick vi inte i säng förren klockan var 00.45 ca hon var helt toppad av alla människor som var hos oss...hon följde med ut och tittade på alla raketer och jag trodde hon skulle vara livrädd för smällandet, men icke....hon tjöt av skratt när det smällde och färgerna lyste upp hela himlen...tuff tjej det!
Igår var det inte mycket med Stig, han kunde varken äta eller dricka förren sent på eftermiddagen/tidig kväll och jag orkade inte mycket jag heller ska jag vara ärlig och säga...jag tog disken och plockade undan det värsta innan jag la mig på soffan och bara slappade...jag orkade varken dammsuga eller sätta på en maskin tvätt, det var bara precis slappa hela dagen som gällde...jag körde till Coop och handlade hem det viktigaste eftersom vi hade en rättså tom kyl efter allt nyårsätande.
Stig begav sig iväg på kvällen, Nellie sov hos Ian så jag och Nova hade mys hemma själva...vi satt på hennes rum och lekte med lite leksaker hon fått nya, sen blev klockan rättså fort sent och vi kröp ner i respektive säng för att sova gott till klockan var 10.30 idag...herregud jag blev helt chockad när jag tittade på klockan nu i morse...10.30 det är inte vanligt att jag är så trött och att Nova sover så länge...
I dag fick jag mer energi till att göra lite här hemma, så nu har jag tömt diskmaskin, satt in nytt...dammsugat...bäddat...plockat undan allting och ska nu gå in i duschen, så får vi se vad denna underbart vackra dag har att ge oss!

God fortsättning alla underbara vänner!!!!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar