måndag 31 januari 2011

Magsjuka!

Är såååååååååå trött, orkar snart ingenting....nu vill jag att våren kommer med värme och sol!
Vi har legat här hemma med kräkningar och diarré....alla utom jag, sådan tur att jag klarade mig...det är faktiskt konstigt med tanke på alla dessa bakterier som florerat i vårt hem...Herre Jesus!
Det började förra lördagsnatten med Nova som kräkte ner hela sig och sin säng, hon kräkte en gång till på söndagen när jag var på jobbet, men sen var hon okej igen...
Nellie mådde illa på tisdagen i skolan, så jag fick köra på min middag från jobbet och hämta henne och köra hem henne...sen kräkte hon hela natten, för att sen vara okej dagen efter.
Stig och Nova var i Perstorp hela tisdagen och Stig kände sig inte 100...mycket riktigt han började få diarré...och då pratar vi diarré....
Han fick ställa in sin lastbils sväng och stanna hemma...han har bott 3 dygn på toaletten, stackars honom så dålig han har varit...
När väl Stig började bli bra i magen började Nellie att bli lös i magen och sprang hela fredags natten på toaletten...det kändes som det aldrig skulle ta slut...hjälp!
När jag körde ner på jobbet och köpte hem Dimor, för att få stopp på denna diarré så slutade det...Stig fick tabletter och Nellie fick tabletter, så nu är vi friska igen, skönt!
Verkligen konstigt att inte jag blev smittad, men jag har kanske starkare immunförsvar eftersom jag går hemma så mycket med barnen + jobbar på apoteket där det kommer in människor med diverse åkommor och bassilusker....vad vet jag???!!!
I lördags fyllde jag år, ingenting att fira....och så blev det också...hela släkten bojkottade oss eftersom vi varit sjuka...vilket jag kan förstå!
Marianne lyckades också ryka på något efter Stig och Nova varit där så hon har också legat, mamma ska opereras för sin axel idag så hon ville inte bli sjuk...så vi blåste av kalaset och slår i hop det med Stigs längre fram!
Idag ska jag och Stig städa, för vi har en liten dotter på 1 ½ år som drar fram ALLT och stökar upp så det ser ut som 2:a världskriget här hemma!
Snart är det vår...snart är det värme....snart är det ljust om kvällarna, underbart ska det bli!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar