torsdag 13 januari 2011

Katterna ska bort....men hur?!

Flingan & Baztian
Baztian
Vi har bestämt oss för att göra oss av med katterna, det går inte att ha dom nu sedan vi fick småbarn i huset igen...suck!
Det är värst med Flingan, hon är lite lömsk och man kan inte lita på henne när det gäller Nova, hon har klöst henne i ansiktet vid 2 tillfälle, jag förstår Flingan eftersom Nova inte kan låta dessa stackars katter vara i fred...hon ligger uppe på dom, tar värsta brottargreppet på dom så dom inte kommer loss...tro sören katterna säger i från. Förklarar föär Nova 200 gånger på 1 dag att man inte får ta så på katterna, men det är ju som att förklara det för en vägg...hon är för liten att förstå...
Häromdagen kom Nova ut med en bajskorv i handen från kattlådan, hon äter katternas torrfoder och häller ut vattnet som står på golvet hela tiden. Riktigt klåfingrig unge detta alltså...
Där är katttussar överallt fast man dammsugar varje dag...det är inte hälsosamt för små barn som är mycket nere på golvet och leker...
Nellie är jätte ledsen för detta beslut eftersom Baztian är hennes egen, men vi kan inte ha det så här + att det ska komma ytterligare ett barn i början på sommaren...nej det får nog bli så att vi ordnar nytt boende till dom båda 2, men hur?! Hade man bara kunnat släppa ut katterna hade inte varit hälften med jobb, men nu är det innekatter som aldrig hade klarat att bli utsläppta...
Jag vet inte riktigt hur jag ska göra, med tanke på att faktiskt ändå betalt 5500:- för Baztian en gång + att där är stamtavla på honom så är han ju inte bara att skänka bort...vi har ju ställt ut båda katterna en del så detta är ett svårt och jobbigt beslut!
Flingan har vi på foder så henne är det ju inte så svårt att bli av med, hennes ägare får ta tag i den biten, men lilla lilla söta Baztian är det värre med...för han är vår alldeles egna katt...hmmm, jobbigt detta....
Det är ju 2 helt underbara Heliga Birma katter...Flingan som är bruntabby och Baztian som är blåtabby....jag måste bara hitta rätt hem och rätt pris så blir det säkert jätte bra?! (gråt och sorg i mitt hjärta...)
Tips vart jag ska vända mig eller hur jag ska göra tages tacksamt emot!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar