måndag 17 januari 2011

Flingan har åkt!

Flingan är hämtad....det var vemodigt, fast jag vet att hon kommer få det jätte bra!
Det var Pia (uppfödaren till Flingan och Baztian) som kom och hämtade hem sin före detta katt igen, hon hade fixat en tjej som jobbade på hennes jobb som skulle ha henne....det kändes faktiskt jätte bra, för då vet man lite var Flingan hamnar. Tack Pia för hjälpen att du fixade ett nytt hem till Pia åt oss...guld värt!
Vi skulle höras om 1 vecka igen för att se hur det fungerar...men jag tror inte det är några problem.
Det märks stor skillnad på 1 och 2 katter hemma, både på maten, katthåren och på kattlådan...
Vi hoppas ju givetvis på att vi ska kunna behålla Baztian eftersom han är så speciell som han är, men allt hänger på Nova om hon kan låta honom vara...Baztian finner sig i det mer än vad Flingan gjorde, så det fungerar kanske?! Vi får hoppas och se!
I går var vi utbjudna till Ballingslöv, till Jocke och Susanna...vi möttes av en himmelsk doft i köket av nylagad god mat som Jocke hade stått för, mumma!
Sååååå fint dom fått det i sitt hus, det har tagit dom 2 år att renovera huset men nu börjar det ta form och har blivit så gudomligt fint! Vilket jobb Jocke lagt ner, helt otroligt...
Inte nog med att dom har ett nytt fint hus så är där ju 3 katter, några stycken får och hästar också, riktigt mysigt! En stor hage, fina stall och en stor padock som Susanna kan rida i när det blir aktuellt, vilket ställe...
Vi kom fram till att vi ska ha bebis samma dag...vi är uträknade den 4 juni båda två, häftigt...vi ligger kanske på BB och skriker i kapp...hahahahahaha!
Idag ska jag jobba 12-22, det känns inte alls motiverande...faktiskt första gången jag inte känner för att gå och jobba, usch vilket projekt! Det är tur att man vet att det blir bra när man väl är där och kommer igång.
Det känns lite tråkigt, för jag har mina varannan helg fast på schema, sen blir det lite strö dagar hit och dit...men inte så mycket sista tiden....jag vill jobba mer och tjäna mer pengar, för stämplingen blir man inte fet på.
När vi satt i Ballingslöv i går sa Susanna att dom behövde fler folk i produktionen på mitt gamla jobb....åhhhh jag som lovat mig själv att aldrig sätta min fot där igen, ska jag verkligen gå tillbaka och få mer timmar och tjäna mer pengar?! Det är ju bra arbetstider....7.30-15.30 bara vardagar, inga helger....
Jag funderar ett tag, sen får vi se vad det blir av det hela?! Stina måste ju ändå fixa en ny timmisCura eftersom jag bara jobbar april ut....kan ju vara hög tid att fixa det nu, för jag kan ju bli sjuk eller få förhinder....då har dom ingen annan...hmmmm vet inte riktigt hur hon tänker?!
Nej nu kallar duschen, sen är det jobb några timmar innan det vankas sängen igen! (alltid trött...)
Jag har Delicia och hennes man Lars + barnen i mina tankar....Lars som genomgått en STOR transplantation av både lungor och lever i Göteborg i går natt....var starka mina vänner ni klara detta det vet jag!
Lars kommer bli bra igen, jag vet det...håller alla tummar och tår, skänker er många tankar och finns där när du behöver mig Delicia....det vet du om!

1 kommentar: