onsdag 25 augusti 2010

Snart åker vi...ljuvligt!

Nu börjar det faktiskt dra ihop sig inför vår resa...det är bara 1 månad kvar tills vi ska få åka på 3 veckors härlig semester på andra sidan jorden med våra vänner Angelica, Anders, Denniz, Jossan och Tindra. Johan och Virre flyger själva ner och möter upp oss så får vi se hur mycket tid dom lägger på oss, det är ju trots allt deras smekmånad...fast känner jag dom rätt blir det nog en hel del "häng" med oss andra..vad härligt det ska bli, jag längtar så mycket! Den här gången hyr vi hus...det är inte riktigt samma lyx som med 4 stjärnigt hotell där man kan sitta i poolen och beställa drink...få en frukost serverad varje morgon...knäppa med fingrarna så kommer hotellpersonalen. Fast samtidigt så har vi ju vårt "eget" nu och kommer få det så mysigt...vi har ju faktiskt en egen pool och en städerska som tvättar åt oss + bäddar våra sängar varje dag...så jag klagar verkligen inte denna gången heller. Den här gången bor vi också i Phuket fast andra sidan bergen i Rawai...det tar ca 30-40 minuter över bergen så är vi över på den sidan som vi bodde sist (Katabeach)...ska bli så spännande! UNDERBART!
Angelica ringde mig idag och tycker vi ska träffas för att planera lite...det kan ju vara en bra idé, så vi vet vad vi ska ha med oss och lite annat smått och gott inför resan.
På fredag ska vi gå till polisen och fixa pass till oss alla 4, Nova hade inget sedan tidigare och våra pass går ut om 6 månader och det måste vara längre tid kvar på passen än 6 månader från det datum vi kommer hem från resan när vi ska till Thailand...olika bestämmelser i olika länder...lite surt faktiskt men nu är det så och då får vi skaffa nya så vi kommer in i landet och hem från landet...hade ju varit lite tråkigt annars...
Jag satte mig ner idag och funderade på vad man behöver ha med sig och denna gången kommer vi INTE packa så mycket som vi gjorde sist...dels använder man inte hälften av alla kläder man packar ner...sen köper man massor av kläder...skor och en hel del annat där nere...det är bättre att spara sin vikt till hemresan för annars åker vi väl på en ny bot som sist...inte billigt med övervikt, jag tror vi fick betala 600 svenska kronor för vi hade för mycket vikt med oss hem..OJ DÅ...lätt hänt!
Nova är gnällig...vet inte om det är för dagis?! eller det är hennes 2 nya tänder som är på väg?! hoppas hennes dag blir bättre i morgon för idag har hon verkligen varit pipig och mammig!
Min fasta är tuff...riktigt tuff..men jag är så duktig! I morgon går jag på dag 4 på ren fasta...jag är inte speciellt hungrig längre..mest sugen på något...framför allt på kvällarna, men det är väl gamla vanor som sitter i så jag tror detta är bra, för då bryter man dom dåliga vanorna och rutinerna man har med att ha något "gott" framför tv:n på kvällen.
Jag märker redan att måttet minskar runt magen...jag återkommer med hur mycket jag tappat i vikt + hur många centimeter jag minskat om magen när fastan är klar efter helgen. Efter fastan är det helt ny metod att äta på...inget skit (bara ibland) nu ska Helle Belle verkligen bli duktig!
Nu ska jag krypa ner i sängen och lyssna på hösten utanför...idag har det verkligen blåst och blåst och blåst...regnat..regnat...och regnat. Usch och fy, tvi och blä för denna årstiden...fast jag gillar läget har ju inget val...tur vi snart ska iväg till varmare breddgrader igen!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar